LET'S GO NINERS!! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu LET'S GO NINERS!! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu

LET'S GO NINERS!!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

22 Januari 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Hello everybody,

Er zijn alweer een paar dagen voorbij in Amerika en het is nog steeds zo geweldig. Ik begin al een klein beetje mijn weg te vinden hier (ook letterlijk, al die verschillende blocks hier zijn heel verwarrend). Ik heb serieus spierpijn in mijn kuiten van alle heuvels hier. Dat ben ik toch niet echt gewend van ons vlakke landje. Ik ben erg blij met mijn kaartje om onbeperkt met het openbaar vervoer te kunnen, dat scheelt echt een hoop spierpijn denk ik. Gisteren ben ik naar west San Fransisco gegaan, daar is een groot strand. Gisteren was het echt heerlijk weer, erg zonnig en ongeveer 14graden. Maar helaas iets te koud om te zwemmen ;). Daar is ook het Golden Gate Park, waar ik lekker bij zo'n klein tentje een hotdog met zuurkool op heb. Op een geven moment liep ik ook door het park heen en zag ik een paar eekhoorns rond mij. Eentje was bijna zo dichtbij dat die aan mijn schoen zat. En uiteraard precies op dat moment was de batterij van mijn camera leeg. Maar gelukkig had ik nog mijn telefoon bij waar ik een foto mee kon maken. Maar dat is natuurlijk gelijk les 1, elke avond mijn batterij van de camera opladen. Toen ben ik nog naar een hele alternatieve straat geweest met allerlei rare winkeltjes. Vol met waterpijpen en ook winkels met tweedehands kleren. Overal was ook graffiti kunst op de muren.
Vandaag was het dan eindelijk zover... Mijn camera was weer vol en kon ik eindelijk naar de Golden Gate bridge. Wat een geweldig gevoel. Het was echt fucking AWESOME, zoals ze hier zouden zeggen! Ik kreeg echt het gevoel.. ik ben in Amerika.. oh my god! Het was zo inmens groot. Geweldig! Maar voor mensen die de brug nou niet zo geweldig vinden en het niet meer zo zien zitten, was er een hulpknop waar mensen op kunnen drukken en dan worden ze doorverbonden met het crisis centre. Blijkbaar springen een hoop mensen van de brug af. Daarna heb ik nog lekker ergens in SF wat gedronken met appeltaart. Dat was echt zo'n plek waar er nog door zo'n vrouwtje koffie word geschonken uit een koffiepot, erg Amerikaans ook weer. Toen ben ik richting het centrum gegaan want vandaag was er een erg belangrijke football wedstrijd. De 49ers is het football team van SF en die zaten in de halve finale. Ik ben toen in een bar geweest vol met amerikanen in het rood. Ik kreeg een soort WK gevoel met voetbal bij ons thuis. Op een gegeven moment stond ik mee te schreeuwen in de bar, Let's go Niners, Defence Defence! Ik had nog nooit een football wedstrijd gezien. Maar ik heb in de bar twee hele aardig meiden leren kennen die mij het graag wilde uitleggen en waar ik gezellig mee heb gedronken en gegeten. Het echte macaroni en cheese. Helaas hebben ze verloren en gaan ze niet door naar de Super bowl sunday volgende week. Maar ik vond het een super spontane leuke avond.
I love San Fransisco!

Groetjes, Sanne

  • 23 Januari 2012 - 10:27

    Mam:

    Tjonge jonge jonge wat een leuke indrukken allemaal weer. En... je hebt het echt gedaan! jij kan zeggen dat je over de Golden Gate Bridge hebt gefietst hahahaha. de foto met de bloem in je haar daar zat ik op te wachten ;-) hij is ook zoooo leuk!. Liefs en dikke knuf

  • 23 Januari 2012 - 12:03

    Bri:

    Super leuke foto's weer. Je houdt ons hier alle twee bezig met het lezen en de foto's kijken van je reis.
    Geweldig dat je gewoon de kroeg in gaat en contact maakt met vreemden en een onwijze avond hebt.
    En die foto met de bloem in je haar is iid heel erg leuk.
    Veel plezier en hoop dat we snel weer wat mogen lezen van je.

    Liefs

  • 23 Januari 2012 - 14:55

    Sunanda :

    Hoi Sanne,

    Wat leuk om allemaal te lezen :)!
    Fijn dat het goed met je gaat en dat je het zo naar je zin hebt en allemaal leuke avonturen beleefd :)!
    Veel plezier en ik kijk uit naar je volgende reisverslag :)!

    Groetjes Sunanda

  • 23 Januari 2012 - 20:51

    WIEDENKTEZELFJONGUH!:

    Ziedekiek daar nu een foto met tips?? Die zwart witte van de goldengate is echt nice! Leuk al die fototjes en verhalen, heeeeeel veel plezier en verblijdt on smet meer foto's OFNIEEEE!!!!! HEEUUUH!

  • 24 Januari 2012 - 10:11

    Dieneke:

    zooo te lezen heb je het weer goed naar je zin... geniet ervan! xx dieneke

  • 24 Januari 2012 - 13:14

    Ada:

    Hoi Sanne,

    Wat een leuke verhalen vooral om dat ik er ook op geweest ben ,ook er onderdoor gevaren om Alcatraz heen was inderdaad een belevenis.

  • 27 Januari 2012 - 20:16

    Rob:

    Hoi Sanne,

    Wat leuk om jouw ervaringen te lezen!
    Goed te horen dat je het zo naar je zin hebt, ook op de foto's is te zien dat je er plezier in hebt. (mooie foto's trouwens)
    Geniet er maar van, ik blijf je reisverslag met plezier volgen.

    Liefs,
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Hallo lieve mensen, Leuk dat jullie een kijkje komen nemen en een beetje meegenieten van mijn reizen! Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte proberen te houden. Groetjes, Sanne

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 58438

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 17 November 2014

Australie

19 Januari 2012 - 09 Maart 2012

Backpacken door Calafornia

13 April 2011 - 07 November 2011

Standplaatshostess zomer 2011

04 April 2010 - 03 November 2010

Standplaatshostess zomer 2010

05 April 2009 - 29 Oktober 2009

Standplaatshostess zomer 2009

06 April 2008 - 02 Oktober 2008

Standplaatshostess zomer 2008

Landen bezocht: