The roadtripp is begonnen - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu The roadtripp is begonnen - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu

The roadtripp is begonnen

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

28 Januari 2012 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hallo hallo,

Afgelopen donderdag is de roadtripp ECHT begonnen. Ik had vanaf donderdag een auto gehuurd in San Francisco. Deze heb ik 1 week en dan geef ik hem af in Los Angeles. Maar nog even terug naar de laatste dag in San Francisco. Ik heb een hele gezellige dag gehad samen met een meisje uit mijn hostel uit Nieuw-Zeeland. Het was heel gezellig en we hebben nog geprobeerd om de zonsondergang te gaan bekijken bij het strand, maar helaas waren er veel wolken dus konden we het niet zien. 's Avonds ben ik naar een couchsurfevent geweest. (Ik zal zo uitleggen wat couchsurfen precies is). Daar heb ik heel veel leuke mensen leren kennen. Ook een duitse jongen die aan het liften was door amerika heen. Hij moest richting LA en hij was erg aardig en ik had er een goed gevoel bij, dus is hij met mij op donderdag een stukje meegereden. De auto die ik heb is een automaat. Ik had nog nooit eerder in een automaat gereden en moest natuurlijk wennen aan het verkeer in Amerika. Maar dat ging gelukkig allemaal goed en een automaat rijden is heerlijk. Ik snap niet waarom we dat niet in Nederland meer doen ;)
De eerste dag was het helaas erg mistig waardoor ik de kust nog niet goed kon zien. Maar mijn eerste stop was Santa Cruz, daar is de duitse jongen uitgestapt en verder gaan liften. Ik ben toen verder gaan rijden richting Monterey. In Monterey was namelijk de jongen aan het werk waar ik zou gaan couchsurfen. Wat is couchsurfen nu precies? Dat zal ik jullie even uitleggen. Er is een website en die heet couchsurfing.org. Iedereen heeft hier een profiel en daar kun je meer over diegene te weten komen. Ook staan daar reacties van andere mensen op over diegene. Je kunt dan een berichtje sturen en vragen of je op diegenes bank mag slapen. Er mag geen geld voor gevraagd worden, het is puur om verschillende nationaliteiten bij elkaar te brengen en ergens gratis te kunnen overnachten. De jongen waar ik bij ging slapen had een vriendin en nog 3 vrienden die bij hem in het huis sliepen. Oh en ook nog 2 honden. 's avonds zijn we eerst nog naar een openmic (microfoon) avond geweest. Daar hebben de jongens ook nog opgetreden. 1 tje van hun speelde ook de wastubebass. Dat is een wastijl met een touw en een stok eraan en dat word dan een bass. Dat was erg gezellig en erg amerikaans! Toen we 's avonds in hun huis aankwamen, schrok ik mij wel echt even kapot.. Het huis was zooooo vies! Overal was smerige vaat, kleren op de grond, hondeharen, kattenbak in de badkamer erg vies.. Maar goed ik dacht gelijk, dit moet mijn vuurdoop zijn geweest.. Nu kan ik alles aan wat betreft couchsurfen!
De volgende ochtend ben ik verder gegaan met mijn reis. Het was prachtig weer, erg zonnig! Dus ik kon de kustlijn heel goed zien en het was prachtig!! Zoo mooi dat ik gewoon na elke bocht wilde stoppen om een foto te maken :) Ik was echt verliefd op de highway one.. Wat een ontzettend mooie kust. Totdat ik halverwege was en de weg afgesloten bleek te zijn. Dit stond niet eerder aangegeven. Dat betekende dat ik heeel de weg weer terug moest (ongeveer 3uur terug rijden) en weer terug bij af was waar ik 's morgens was begonnen :( Echt een domper kun je wel begrijpen! Toen heb ik 's avonds aan de weg een motel gevonden waar ik kon slapen. Het was echt zo'n motel uit een film. Met twee verdiepingen en mijn bed trilde gewoon als er een vrachtwagen voorbij kwam. Maar ik had gelukkig een plek om te overnachten.
Toen ben ik vanmorgen richting Santa Barbara gereden en daar slaap ik vanavond ook weer bij een koppel met t couchsurfing. Ik was er ongeveer om 4uur en toen hebben we de zonsondergang gekeken en zijn we naar een drumcirkel gegaan. Er is hier elke zaterdag een soort hippiegroep die allemaal instrumenten bespelen en in een cirkel staan en muziek maken met elkaar bij zonsondergang op het strand. Ik heb ook nog even met een sambabal gestaan en even de hippiefeeling gehad :D
Gelukkig is het huis waar ik nu slaap een heeel stuk schoner en het zijn super aardige mensen. Morgen ga ik weer verder mijn route volgen richting the city of angels, Los Angeles!
Tot de volgende keer weer.

Xx, Sanne

  • 29 Januari 2012 - 08:18

    Jeroen:

    Gap....super kicke foto's allemaal! En toch een aardige bak onder je kont zie ik...is dat het een andere zou zijn. Maar wordt steeds stukje jaloezer op je hihi..wat een trip maak jij zeg. denken aan je x

  • 29 Januari 2012 - 12:53

    Yvonne:

    Heey Sanne,

    Wat een toffe trip ben je aan het maken joh! Ik vind het echt super en lees graag je verhalen. Have fun in The States :-).

    x

  • 29 Januari 2012 - 13:33

    Brigitte En Chloé:

    Wat een reis. Onwijs leuk om alles te lezen. Zit met chloé je foto's te kijken en ze moest goed kijken bij je foto met de kippen soep maar zei toen net als ik; jakkes.
    Ik zie een kippehoofd mama.
    Wat een leuke foto's weer en wat een klere zooi bij je eerste couchsurfplek.
    Rij voorzichtig in LA, ken het alleen uit de film maar het lijkt me er erg druk.
    Ben benieuwd naar je volgende reisverslag en de foto's.

    Liefs vanuit nijmegen

  • 29 Januari 2012 - 14:00

    Mam:

    oooo San wat een super leuke foto's allemaal. Zo krijg je echt een beeld van het 'gewone' leven daar. XXX

  • 29 Januari 2012 - 14:01

    Sjerrol:

    Oh die Sjanne seg..middenin het avontuur! Ik zie je al gaan in je auto op de snelweg en erachter komen dat je niet verder kan :) om vervolgens te gaan couchsurfen..blond als ik ben, zal ik maar niet zeggen wat ik dacht dat het was toen je het woord had opgeschreven..haha!!

    Geniet lieverd en wees voorzichtig, wie weet eindig je helemaal niet in Griekenland dit jaar maar zit je ergens in de US...ben je blijven plakken (niet letterlijk) aan een couch-surfing-dude :)!!

    xxx uit Lanza

  • 29 Januari 2012 - 22:04

    Marja:

    Hee Lieverd! Geweldig verhaal weer! En super vette foto's!

    Enne.. NIET blijven plakken aan een couch-surfing-dude. De usa is echt veeeelste ver weg! Griekenland overleef ik nog net denk ;)

    Dikke kuss lieffie, geniet ervan!! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Hallo lieve mensen, Leuk dat jullie een kijkje komen nemen en een beetje meegenieten van mijn reizen! Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte proberen te houden. Groetjes, Sanne

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 58533

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 17 November 2014

Australie

19 Januari 2012 - 09 Maart 2012

Backpacken door Calafornia

13 April 2011 - 07 November 2011

Standplaatshostess zomer 2011

04 April 2010 - 03 November 2010

Standplaatshostess zomer 2010

05 April 2009 - 29 Oktober 2009

Standplaatshostess zomer 2009

06 April 2008 - 02 Oktober 2008

Standplaatshostess zomer 2008

Landen bezocht: