From the coast to the dessert - Reisverslag uit Yucca Valley, Verenigde Staten van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu From the coast to the dessert - Reisverslag uit Yucca Valley, Verenigde Staten van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu

From the coast to the dessert

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

11 Februari 2012 | Verenigde Staten, Yucca Valley

Goodmorning/Goodevening voor jullie,

Het is pas een week geleden dat ik een berichtje heb geschreven, maar ik heb in 1 week tijd alweer zoveel meegemaakt! Ik ben nu ook pas bijna op de helft van mijn reis, maar het voelt of ik hier al maanden ben. Ik heb nu ook echt de smaak te pakken van het rondreizen. Ik moet zeggen dat ik er in het begin wel een beetje aan moest wennen en dat ik mij soms ook wel eens een beetje alleen voelde. Maar gelukkig heb ik dat nu niet meer en geniet ik vollop van mijn big adventure hier in the US of A!

Nadat ik in Newport beach alle super de luxe huizen op de gigantische cliffen had bekeken ben ik verder gaan rijden langs de kust op weg naar San Diego.
Toen ik in Nederland over San Diego zat te lezen op internet, las ik dat het de thuisbasis was voor de marine (the navy). Dus je snapt wel dat ik dacht, Hee daar moet ik wezen. Ik zag al die mannen in hun uniform al zitten in de barren. Maar helaas ik denk dat ze allemaal op zee zaten ;) Ik heb wel nog een heel groot navy schip gezien in de haven. San Diego heeft allemaal verschillende schiereilanden. Zo kun je de stad vanaf alle kanten zien. Er is ook een eiland en dat heet Fiesta Island. Maar het deed niet echt zijn naam eer aan hahhaa, het was een natuurgebied. De eerste avond heb ik in een hostel geslapen, maar dit was een heel raar hostel. Er sliepen erg veel oudere mensen die allemaal hun problemen en levensverhalen aan mij wilde vertellen en ik zat daar niet zo op te wachten. De staff was ook niet zo aardig. Toen ben ik de volgende ochtend opzoek gegaan naar een andere hostel en dat was echt een erg leuk hostel! Het was ook supergoedkoop, maar 20dollar per nacht. De eerste avond dat ik daar was heb ik ook echt 1 van mijn leukste avonden tot nu toe gehad. Het was spelletjesavond in het hostel. We gingen beerpong (een soort pingpongen maar dan met bier en wijn in het spel) spelen. Dat is echt een heel leuk drankspelletje. Ik zal het ook zeker even introduceren in Nederland als ik terug ben. En zo hebben we nog van allerlei spelletjes gedaan. Het is zo leuk dat als je in een hostel zit dat er zoveel verschillende nationaliteiten zijn. Zo zat ik die spelletjes te spelen met een Mexicaan, Australier, Fin, Duitser, Amerikanen uit de east-coast en Canadezen! Later zijn we naar het strand gegaan en hebben we een groot bonfire gemaakt. Er lopen hier ook ontzettend veel daklozen rond, waar je ook maar komt. Zo liep er ook 1tje rond daar en toen heb ik die maar even uitgenodigd om lekker bij het warme vuurtje te komen liggen. Voor ik wist lagen er ineens 7 daklozen rond het kampvuur. Maar het was een heel leuk en ontspannen sfeertje.
In San Diego is ook een heel groot park. Toen ik daar doorheen liep was er die middag een dansvoorstelling van de dansschool van San Diego. Dat was erg leuk.
Later in de week heb ik een Nederlands meisje ontmoet in het hostel. Dat was heel erg gezellig en het was gewoon weer raar om Nederlands te kunnen spreken. We hebben een heel gezellig dagje gehad samen. Zij kwam hier in Amerika haar tante opzoeken. Nu woont die tante in Yucca Valley.. en die richting moest ik ook precies op. Dus heeft zij heel lief gevraagd aan haar tante of ik misschien bij haar zou mogen slapen. En tadaaa hier zit ik in Yucca Valley in een eigen guesthouse met alles erop en eraan.

Ik ben hiervoor eerst nog een nachtje in Palm Springs gebleven en heb daar ook weer gecouchsurfed. Het was zooo leuk om van de kust naar de woestijn te rijden. Het is een heel groot verschil. Alle bergen zijn hier bruin en creme en alle huizen ook. Ik ben gisteren naar het Joshua Tree nationaal park gegaan. En erg mooi park met hele aparte bomen, kijk maar op de foto's. Ik heb daar ook een pas gekocht, zo kan ik een heel jaar lang alle nationale parken in voor maar 80dollar. Dus misschien moet ik hier nog maar wat langer blijven hahhaa ;)

Mijn volgende stop word in de buurt van Phoenix.

Dus tot dan vanaf Arizona!

Dikke knuffel,
jullie wereldreizigster-tje






















  • 11 Februari 2012 - 19:46

    Mam:

    Je bent al op de helft lief en wat heb je al veel beleefd. Op de foto's zie je er al lekker bruin uit. vooral je neus hahaha. prachtige foto's. Liefs en veel plezier in Phoenix

  • 12 Februari 2012 - 06:43

    Marja:

    Nog meer dingen de we moeten doen als je terug bent!! Beerpong!
    Haha! Tof verhaal weer San! X

  • 12 Februari 2012 - 10:57

    Ada:

    Wat is het toch leuk om je verhalen te lezen.wat mij opvalt wat een ruimte, hier breek je je nek over het volk .Je geniet met volle teugen dat is uit je verhalen wel te lezen.

    gr je tante.

  • 12 Februari 2012 - 14:27

    Anouk:

    Weer een leuk verhaal sann!! Altijd leuk om te lezen! Echt leuk al die mensen die je zo ontmoet echt gaaf! En beerpong gaan we zeker ff spelen in NL haha!
    liefs x

  • 20 Februari 2012 - 19:39

    Marvin:

    Ik ben in voor de beerpo.. eh, wijnpong! Kom maar snel terug dus, maar eerst nog even volop genieten van al het mooist! <3 Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Hallo lieve mensen, Leuk dat jullie een kijkje komen nemen en een beetje meegenieten van mijn reizen! Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte proberen te houden. Groetjes, Sanne

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 58538

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 17 November 2014

Australie

19 Januari 2012 - 09 Maart 2012

Backpacken door Calafornia

13 April 2011 - 07 November 2011

Standplaatshostess zomer 2011

04 April 2010 - 03 November 2010

Standplaatshostess zomer 2010

05 April 2009 - 29 Oktober 2009

Standplaatshostess zomer 2009

06 April 2008 - 02 Oktober 2008

Standplaatshostess zomer 2008

Landen bezocht: