Van California naar Arizona, Utah en Nevada - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu Van California naar Arizona, Utah en Nevada - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu

Van California naar Arizona, Utah en Nevada

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 Februari 2012 | Verenigde Staten, Cedar City

Hallo iedereen,

Ik zit inmiddels alweer in de staat Utah! De vorige keer dat ik een verhaaltje schreef zat ik nog in de staat California. Daar vandaan ben ik naar Arizona gereden, richting Phoenix. Arizona was gelijk heel anders. Iedereen loopt daar met cowboyhoeden op, overal staan van die typische cactussen en er zijn heel veel open velden. Dat was af en toe best eng om daar over heen te moeten rijden. Ik dacht als ik nu autopech krijg ben ik echt de pineut. Want er staat dan ook gewoon een bord dat er pas over 100miles weer een dorpje is. De tom tom zegt soms ook tegen mij ga maar 150miles rechtdoor en dan een keer rechtsaf.

Ik ben vanaf Phoenix naar Flagstaff gereden. Dat was een mega verschil kwa temperatuur. Binnen 2 uur tijd ging ik van 24graden naar 2 graden, brrrrr!! En er lag ook nog eens een hoop sneeuw. Net voor Flagstaff is Sedona, dat is zooo mooi! Daar zijn allemaal hele grote red rocks. Het is jammer dat ze er een stadje van hebben gemaakt en dat het niet nog grote zandvlaktes zijn, want ik zag de cowboys en indianen al helemaal rondrijden daar :)

Vanuit Flagstaff ben ik verder gaan rijden richting de Grand Canyon. Dat was gaaaaaf! Het was zo inmens groot. Er waren zulke mooie uitzichtpunten. Ik moest mijzelf af en toe echt even knijpen. Dan moet ik even tegen mijzelf zeggen: San kijk nou.. Je staat hier gewoon in de Grand Canyon. Ik heb in de Grand Canyon ook gecouchsurfed bij een jongen die hikingtochten begeleid in de Canyon. Het was heel erg gezellig en hij heeft mij naar zulke mooie plekjes gebracht, waar geen andere toeristen waren. Op een gegeven moment zat ik op een uitstekende rots de zonsondergang te kijken. Het gevoel dat ik toen had was echt onbeschrijfelijk! We zijn 's avonds ook nog een hotel binnen geglipt en hebben we daar in het bubbelbad gezeten met een glaasje wijn erbij. Heerlijk even relaxen.

Na de Grand Canyon ben ik doorgereden richting Page en Lake Powell. Daar heb ik een jeepsafaritocht gedaan door een canyon, erg mooi! Ik ben toen de volgende dag naar Zyon National Park gereden. Ook een erg mooi park met verschillende grote red rocks. Alleen lag er een hoop sneeuw in de canyon, waardoor sommige wandelpaden niet begaanbaar waren. Ik moet soms ook stukken omrijden, omdat er wegen zijn waar er word geadviseerd om alleen maar met 4wheeldrive auto's te rijden.

Vandaag ga ik richting Bryce National Park en vanaf daar door naar LAS VEGAS! Maar eerst ga ik even een taartje halen, want ik ben vandaag jarig!! :D

Helaas kan ik deze keer geen foto's uploaden vanaf deze computer. Dus dat betekend extra veel bij het volgende verhaal ;)

Tot de volgende keer!

  • 20 Februari 2012 - 20:48

    Gap:

    Gappie!!!

    Wat leuk dat we je even gesproken en gezien hebben vandaag op je verjaardag! Hopelijk kun je er een leuk feestje van maken (maar jou kennende komt dat wel goed :-D )
    Gaaf verslag ook weer!

    Have fun nog lieve schwess!!
    Love you xxxxx

  • 20 Februari 2012 - 20:58

    Brigit:

    Hey nichtje, hoop dat je een leuke dag hebt vandaag. Maak idd een feestje. En het is weer leuk om wat te lezen en kan niet wachten op de lading foto's de volgende keer. Veel plezier en ook in las vegas, lijkt me een onwijs leuke stad. Liefs

  • 20 Februari 2012 - 20:59

    Sjerrol:

    Lieve jarige Sjanne,

    Kan alleen maar zeggen dat ik met een glimlach je verhaal lees en ONTZETTEND trots op je ben!!!!

    Helemaal supergaaf en deze momenten neemt niemand je meer af :) YOU GO GIRL...en geniet optimaal van elke seconde...ik wacht af tot je volgende story!!

    Dikke kus,
    Sjerrol

  • 20 Februari 2012 - 21:33

    Saganaki:

    Heey vakantie ganger!
    Leuk om alles zo te lezen en gaaf dat je t zo naar je zin hebt. Vegas wordt geweldig! Heel veel plezier nog!
    Xx Syl

  • 21 Februari 2012 - 10:22

    Ada En Hans:

    Hoi Sanne,

    Het is weer een mooi reisverslag,en ik wil je feliciteren met je verjaardag.
    Maak er een mooie dag van maar dat lukt jou wel.
    Gr je oom en tante

  • 21 Februari 2012 - 17:09

    Anouschka:

    Hoi Meis,

    Nog van harte gefeliciteerd!!! Wat een plek om jarig te zijn hé? Ik ben ieder geval stik jaloers als ik de foto's van de canyons weer zie. Ik wil ook ...........
    Kan niet wachten tot je volgende bericht en natuurlijk foto's.
    Liefs

  • 21 Februari 2012 - 17:20

    OFNIE!:

    Supermooie foto's sann, het blijft zo gaaf!!!! HAVE FUN!!

  • 21 Februari 2012 - 17:28

    Marja:

    Hee San! Super mooie foto's!! Kben benieuwd naar je foto's van vandaag! :)
    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Hallo lieve mensen, Leuk dat jullie een kijkje komen nemen en een beetje meegenieten van mijn reizen! Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte proberen te houden. Groetjes, Sanne

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 58545

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 17 November 2014

Australie

19 Januari 2012 - 09 Maart 2012

Backpacken door Calafornia

13 April 2011 - 07 November 2011

Standplaatshostess zomer 2011

04 April 2010 - 03 November 2010

Standplaatshostess zomer 2010

05 April 2009 - 29 Oktober 2009

Standplaatshostess zomer 2009

06 April 2008 - 02 Oktober 2008

Standplaatshostess zomer 2008

Landen bezocht: