Greetings from the USA - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu Greetings from the USA - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu

Greetings from the USA

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 Januari 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo iedereen,

Hier de groetjes vanaf de USAAAA!! Helaas het regenachtige San Fransisco, maar ik ben wel wat gewend vanuit Nederland. Mijn eerst goede eerste aanschaf hier, was dan ook een paraplu ;)
Het is nu al een heel avontuur geweest. De reis was erg lang. Eerst met de trein naar Dusseldorf en daar nog een lange tijd wachten.. en toen naar Londen (Heatrow) om over te stappen. Wat is dat een grote luchthaven zeg! Ik moest gewoon met de metro naar de gate. Gelukkig had ik anderhalfuur de tijd en was ik op tijd weer bij de juiste gate. Toen had ik inmiddels al 9uur gereisd en had ik nog een vlucht van 11uur te gaan. Ik zat in het midden van het vliegtuig en naast een niet hele slanke Amerikaanse dame.. Ik heb ook niet heel veel geslapen, maar gelukkig had ik een eigen schermpje waar ik zelf films en series op kon kijken. Toen was ik er dan uiteindelijk in San Fransisco! Eerst nog een flinke ondervraging ondergaan van de douane, maar gelukkig hadden ze nog niet al te slechte verhalen over mij gehoord en mocht ik het land in ;) Direct was alles anders.. Ik moest eerst naar de ATM voor Amerikaanse dollars, wat een speelgoed geld is dat. Het is zelfs te groot om in mijn portemonnee te stoppen. Toen heb ik de metro genomen richting mijn hostel, die ik al had geboekt. Helaas kon ik de juiste straat niet gelijk vinden. Maar onderweg kwam ik gelijk al zulke aardige amerikanen tegen. 1 meisje waar ik de weg aan vroeg, die kwam niet uit San Fransisco, maar gelijk zei ze: Ooh ik zoek het wel even op in mijn telefoon. Erg aardig! Tot nu toe zijn al de mensen hier erg aardig. Heel behulpzaam. Ik heb echt al veel leuke mensen ontmoet. Ik zit in een erg gezellig klein hostel, met leuke mensen. Ze vertellen mij leuke tips om naar toe te gaan. Helaas heb ik de golden gate bridge nog niet gezien, want het was erg mistig vandaag. Dan krijg ik denk ik echt het San Fransisco gevoel! Verder is alles anders, alleen al de stoplichten, het openbaar vervoer, de boxen waar je kranten uit kunt kopen, de nummerborden met california erop, veel daklozen mensen met een boodschappenkarretje met al hun spullen erin. Het is allemaal erg amerikaans. Zoals jullie horen is het allemaal erg leuk en vermaak ik mij heel goed! Ik laat snel meer van mij horen.
Dikke kuss, Sanne

  • 21 Januari 2012 - 05:46

    Mam:

    je bent nog vergeten te vertellen van china town... vond ik ook erg leuk. Leuk ook dat je al zo snel kon posten. Heb je internet in je Hostel??
    dikke knuf mam

  • 21 Januari 2012 - 08:40

    Apo:

    Fijn dat je reis voorspoedig is verlopen en dat je al zo'n goed contact had met de mensen daar.
    Wat een leuk kamertje had je en die tram zou geloof goed in een muzeum passen. Er leuk allemaal.
    Veel plezier verder.
    Gr. amo ne apo

  • 21 Januari 2012 - 10:26

    Annelies:

    Jammer van het weer. Maar je zit in Frisco! Cool!

  • 21 Januari 2012 - 10:39

    Marvin:

    schattie! wat fijn om te horen dat je het naar je zin hebt! :) en in dat portemonneetje van jou past net een twee euro munt, laat staan een dollar :p take care en have fun! ik denk aan je!

  • 21 Januari 2012 - 13:14

    Marja:

    Sann!! Leuke foto's!! Ennee.. ik ben het heeeeelemaal eens met Marvin, in jou portomonee past inderdaad niet eens een 2euro munt.. die's zo klein! Geniet er van meis! XXX

  • 21 Januari 2012 - 14:42

    Gina:

    San! Leuk verhaal, goed dat de Amerikanen aardig tegen je zijn. Enjoy xx

  • 21 Januari 2012 - 17:39

    Brigitte:

    Leuke foto's sanne. Gelukkig heb je vandaag nog( bij ons is de dag bijna afgelopen, heerlijk de kids zo in bed), en anders nog een paar dagen om een foto te scoren van de golden gate bridge. Succes en heel veel plezier. mooie hostel trouwens, ziet er goed uit.

  • 22 Januari 2012 - 13:47

    Anoeska:

    Leuk om te horen dat het goed met je gaat! Heel veel plezier! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Hallo lieve mensen, Leuk dat jullie een kijkje komen nemen en een beetje meegenieten van mijn reizen! Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte proberen te houden. Groetjes, Sanne

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 58437

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 17 November 2014

Australie

19 Januari 2012 - 09 Maart 2012

Backpacken door Calafornia

13 April 2011 - 07 November 2011

Standplaatshostess zomer 2011

04 April 2010 - 03 November 2010

Standplaatshostess zomer 2010

05 April 2009 - 29 Oktober 2009

Standplaatshostess zomer 2009

06 April 2008 - 02 Oktober 2008

Standplaatshostess zomer 2008

Landen bezocht: