Agapitie Holandi, (Lieve Nederlanders :D) - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu Agapitie Holandi, (Lieve Nederlanders :D) - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu

Agapitie Holandi, (Lieve Nederlanders :D)

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

29 Juni 2009 | Griekenland, Athene

Hier weer eens een berichtje vanaf het feesteiland! Het feesten gaat maar door en door. Er lijkt geen einde aan t komen, gelukkig! Ik heb het nog steeds ontzettend naar mijn zin. Je kunt nu echt merken dat het seizoen echt op gang komt, finaly. Het wordt overal allemaal wat drukker. Nu is het nog gezellig druk ben benieuwd hoe het straks in de zomer gaat worden. Echt je hebt hier zoveel skandinaviers en die gaan zo uit hun dak hier in die barstraat. De drank hier is natuurlijk zoveel goedkoper dan daar, dus dat drinkt maar door en door. Het is ’s avonds gewoon een heel toneelspel wat voorbij loopt als je in de barstraat bent. Sommige meiden zie je gewoon écht in elkaar zakken en dat ze verder over de schouder gedragen moeten worden. Nou wij hebben afgesproken, mocht iemand van ons ooit zoo ver heen zijn zet ons dan gelijk in de eerste de beste taxi naar huis. Maar niet voor er nog even een pita gyros naar binnen is gegaan natuurlijk he!

We gaan de laatste tijd echt heel gezellig om met de jongens van ‘de waterhoppers’ van de duikschool. Laatst hadden we een bbq bij iemand thuis en hadden we een beachparty met z’n alle. Dat was ook echt heel gezellig :D
Vorige week op mijn vrije dag, zijn we met allemaal vrienden uit de barstraat en andere hostessen naar het strand in Faliraki geweest, we waren met totaal met zo’n 20 man. Dus lagen we daar lekker met z’n alle op een zonnbedje op een rij. En natuurlijk zijn we ook met z’n alle op een bananenboot geweest. Dat was echt super grappig!

We hebben hier echt veel excursies om te doen. Dus ik heb er weer eens één gedaan, om te kijken hoe het was. Ik heb de Jungletour gedaan met Nikos Papas. Echt zoooo leuk. Aan het einde van de dag had ik pijn in m’n buik van het lachen! Het is een wandeltour door de “Jungle” van Rhodos. Vaak denken mensen is er dan een “jungle” op Rhodos hahhaha. Maar het is een stuk grondgebied van Nikos en dat wilde hij meer mensen laten zien en heeft er daarom een excursie van gemaakt. We hebben 4km gewandeld over heel de dag, lekker door de bush, bush en ook een stuk door het water. Maar wat zo leuk was aan deze dag, was onze gastheer van die dag, Nikos Papas! Hij is zo’n gestoorde Griek! Ik had al veel gehoord over deze excursie van gasten en andere collega’s. De meeste gasten komen haast nooit vertellen uit hun zelf hoe een excursie is geweest, maar als ze op de jungletour zijn geweest komen ze altijd speciaal naar mijn bezoekuur om het te vertellen.
Maar hij is echt heel grappig. Hij praat gewoon Nederlands, want hij heeft een paar jaar in Nederland gewoont en hij heeft een Nederlandse vrouw. Maar hij kent daarom ook echt de humor van de Nederlanders en daar maakt die dan ook echt gebruik van. Hij doet deze excursie alleen maar met Nederlanders en Belgen. Hij weet dus ook van de grapjes die Nederlanders maken over de Belgen en dat is echt heel grappig als die daar over begint.
Op een gegeven moment kwamen we ’s middags bij een plaats waar hij een hele picknickplek heeft gemaakt in de jungle. Overal liggen strandbedjes en hangen hangmatten, maar ook heeft die barretjes gemaakt en een toilet in de jungle, heel handig voor de vrouwen onder ons.
Hij maakte de lunch daar ter plaatse en het was simpel, maar zo gezellig. In eens komt die met een draagbare radio en danst die de Sirtaki met de mensen. (De Sirtaki kennen Anouk en ik inmiddels als één van de beste, wordt er een Sirtaki gedanst, zie je Anouk en mij er waarschijnlijk wel tussen staan, armen op elkaar en hop die benen in de lucht). Hij heeft ook een trouw ceremonie gemaakt met een jong stelletje. Ze kregen hierbij een ring van bladeren en een diadeem op, heel leuk gedaan allemaal.
Ik was altijd al enthousiast geweest over deze excursie, vanwege de leuke verhalen van de gasten, maar nu ben ik er zelf ook helemaal enthousiast over en verkoop ik hem goed.

We houden hier vaak een grote informatiebijeenkomst in een restaurantje in het plaatsje Trianda, de gasten uit de stad worden dan altijd opgehaald met de bus. Maar dan doet Jenny meestal het woord en hou ik de kaarten omhoog en wijs de plaatsen aan. Maar de laatste tijd vertel ik over de excursies; Jeepsafari, Jungletour en het duiken, omdat ik deze zelf ook heb gedaan en er super enthousiast over ben. Maar dat is ook leuk voor de gasten, want dan horen ze weer eens een andere stem. De gasten blijven ondanks de crisis allemaal nog lekker boeken :D

Afgelopen woensdag ben ik op nog een excursie geweest namelijk de Pleasure Cruise. Wat vervelend hahaha. Dat is een boottocht langs 5 mooie baaien aan de oostkust van het eiland. Anouk was vorige week al geweest, toen vaarde hij voor het eerst uit. Toen had ik haar bezoeken overgenomen, want de Pleasure Cruise vaart alleen op woensdag. En deze week had ze mijn bezoeken overgenomen. Dus ik had echt een minivakantie :D Want ik ben altijd op dinsdag vrij, maar nu ging ik woensdag op Pleasure cruise.
Maar ik heb lekker gerelaxed op de boot, beetje van de boot afgesprongen en lekker gezwommen en gesnorkeld. Was echt weer een leuk dagje.
Dan denk ik weer, wat heb ik toch een vervelende job. Veel mensen die vragen hier aan ons: “Waar kunnen we solliciteren”. En dan zeg ik altijd op www.werkenenfeestentegelijk.nl hihihhi!

Zoals jullie horen, vermaak ik mij nog altijd prima hier :D Over 12 dagen komt mijn schwessie en jeroen aan, dus dat wordt super gezellig!! Kan haast niet wachten.

Ik heb nog niet alle foto’s op de computer staan, maar ik zal er snel weer wat meer bij zetten.

Tot het volgende verhaal maar weer.

Groetjes, Sanne

  • 29 Juni 2009 - 12:22

    Annelies:

    Wahahahaha Nikos Papas! Man, daar zijn mijn ouders nog over aan het praten! Die zijn ook met hem op stap geweest. Leuke vent!
    Goed te horen dat je het zo naar je zin hebt.

    groetjes


  • 29 Juni 2009 - 12:25

    Miranda Mosterd :

    Oh Sanne,

    Wat klinkt dat toch gezelli daar.... Krijg helemaal de vakantiekriebels van jou!!! Wij maar saai achter ons computertje zitten. Ga zo maar in m'n eentje de sirtakie dansen, ook leuk!! Maar ook hier is het tropisch warm, we gaan naar de 30 graden. Dus emmertje koud water onder m'n bureau.............

    Geniet er lekker van, voor dat het zomergeweld los barst!!!

    xx
    Miranda

  • 29 Juni 2009 - 17:17

    Mam:

    Wat moet je nu met Heineken en Amstel in de bush bush?????? dat relaxen kan ik me wel weer wat bij voorstellen.... en welke wc bedoel je nou?????? ik zag alleen wat keramiek staan.... hihihhi liefs

  • 29 Juni 2009 - 17:31

    Mirjam Brr:

    Hey Sanne,

    Zo te lezen vermaak je je inderdaad weer prima!! Fijn dat je het er zo naar je zin hebt.

    Veel plezier nog!!

    Liefs

  • 06 Juli 2009 - 19:49

    Petra:

    Hey weifie,

    Leuk weer om te lezen. Lees het iets later dan normaal, maar dat komt omdat we vandaag net terug zijn gekomen van de vakantie in zakynthos. We hebben het ook super na onze zin gehad en heerlijk weer gehad over het algemeen.
    Hoe is het verder allemaal met jou?

    liefs petra en robin

  • 14 Juli 2009 - 18:33

    Tante Sen (:-):

    Kalispera, na ons avontuur op Kos hebben wij (Jean en moi) de conclusie getrokken: Jij hebt een van de leukste banen van de heeeeele wereld! Dank je wel voor je leuke kaart en geniet (maar dat is uiteraard overbodig te moeten zeggen). dikke knuffel XX

  • 15 Juli 2009 - 08:48

    Ada:

    Hallo Sanne,

    Wat een leuke fato's ik dacht dat jullie het zwaar hadden maar het is een en al feest.In mijn volgend leven wil ik ook hostes worden zeker weten.
    Groetjes Ada

  • 20 Juli 2009 - 13:40

    Hanny Vuurens:

    Hoi Sanne, sorry dat ik nu pas reageer, maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Sjonge wat heb jij het daar rot zeg! Als je het allemaal leest, je moet wel erg afzien. Nu meid, geniet er maar van, wij kwakkelen hier maar verder (met het weer dan) Groetjes en tot je volgende bericht.

  • 25 Juli 2009 - 11:18

    Anouk Thijssen:

    Collegaa..!!!

    Nou volgens mij heb jij het wel naar je zin!! echt moeilijk te begrijpen :P hahaha en wat een rare collega heb jij toch! :P nou heel veel plezier nog daar!! en ik spreek je vast nog wel!!

    liefs (K)

  • 12 Augustus 2009 - 12:41

    Dieneke:

    hey wanneer komt er weer een nieuwe blogg, word beetje nieuwsgierig hoe het met je gaat en of je nog geen griek aan de haak hebt geslagen:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Hallo lieve mensen, Leuk dat jullie een kijkje komen nemen en een beetje meegenieten van mijn reizen! Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte proberen te houden. Groetjes, Sanne

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 58549

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 17 November 2014

Australie

19 Januari 2012 - 09 Maart 2012

Backpacken door Calafornia

13 April 2011 - 07 November 2011

Standplaatshostess zomer 2011

04 April 2010 - 03 November 2010

Standplaatshostess zomer 2010

05 April 2009 - 29 Oktober 2009

Standplaatshostess zomer 2009

06 April 2008 - 02 Oktober 2008

Standplaatshostess zomer 2008

Landen bezocht: