Yassou!! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu Yassou!! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu

Yassou!!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 Mei 2009 | Griekenland, Athene

Yassou!! (Hallo, maar dat begrepen jullie waarschijnlijk al)

Hier even een zonnig berichtje :D Alles gaat hier helemaal super. Vorige week een donderdag waren de eerste gasten aangekomen. Tijd om echt weer aan de slag te gaan, t bevalt mij tot nu toe weer goed, ik heb weer lekker mijn ritme gevonden. Donderdag en zondag hebben wij vluchten aankomen. We hadden er toen drie per dag, twee uit Amsterdam en één gecombineerd uit Groningen en Maastricht. We kunnen in het hoogseizoen er wel wat meer verwachten, want vannuit Nederland kan je vanaf veel plekken vliegen namelijk, Groningen, Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven en Maastricht dus dat gaat lekker druk worden in de zomer. De eerste donderdag deed Jenny bij de ochtendvlucht het aankomstpraatje in de bus, ’s avonds mocht ik het gelijk alleen een transfer gaan doen, best spannend, maar het ging allemaal goed, ik was niks vergeten te zeggen en had leuke eerst gasten.
De volgende ochtend hielden we een grote informatiebijeenkomst in het restaurantje Sandy Beach. Eerst gingen Anouk een groot deel van de gasten ophalen met een bus en nadat ze een welkomstdrankje hadden gekregen begonnen we met de info. Op Lanzarote hadden we alleen maar kleine info’s van hooguit 10man, dus dit was wel weer een hele andere ervaring. Jenny deed het woord en ik had ondertussen 7 blaadjes vol geschreven aan informatie.

Vrijdagmiddag en zaterdag had ik gelijk ook mijn eigen hotelbezoeken. Ik heb van ons drieën de meeste hotels.. Maar dit ging ook allemaal goed, ik wist natuurlijk nog niet alles wat de gasten vroegen, maar gelukkig had ik vaak de receptie nog als help-desk.

Had ik al verteld hoe paasminded ik hier ben geweest?? Ik weet niet meer of ik het had verteld, maar ik heb nog nooit zo ontzettend veel het Pasen gevierd. Het Paasfeest is hier voor de griekse orthodoxen, nog belangrijker dan Kerstmis. Ik ben naar verschillende kerkceremonies geweest, t was allemaal wel bijzonder om mee te maken, maar volgend jaar hou ik het mooi bij een gezellige paasbrunch.

Dinsdag ben ik op excursie geweest. Namelijk de eilandtour. Ik was samen met Anouk (de stagiaire) gegaan en alle andere gasten van Oad die ik de vorige week had overgehaald om ook mee te gaan, met als verkoopargument dat de gezelligheid eral was, omdat ik ook mee zou gaan hihihi grapje. Eerst gingen we naar het mooie stadje Lindos toe. De Rhodianen zeggen altijd: “Wie Lindos niet heeft gezien, heeft Rhodos niet gezien”. Dus ik heb er een standaardzin van gemaakt om goed te verkopen :P Ik zeg ook: Het is net als dat u naar Parijs gaat en daar de Eiffeltoren niet heeft gezien. Nou zouden jullie nou ook niet gaan?? Jaaaaa ik wordt nog eens een goede verkoopster :D
Maar Lindos is echt een heel mooi stadje, dat tegen een rots is aangebouwd, t is geheel autovrij en heeft lieve kleine straatjes met witte huisjes. Bovenop de rots staat de oudste Akropolis van Griekenland. Nouu en dat zijn me wat trappen omhoog zeg pff!! Ik lig nu met spierpijn in mijn kuiten op de bank van die trappen pfoe! Maar het was wel echt een heel mooi uitzicht helemaal bovenop bij de Akropolis. We dachten toen we daar waren, we moeten toch alles uit hebben geprobeerd voor onze gasten, dus gingen we terug met de taxi’s van Lindos, namelijk de ezels. Whahahahahah het was zooo ontzettend funny, dat als ik er nu aan terug denk nog bijna in mijn broek pies.. We gingen berg af, ook een aantal trappen dus we moesten ons goed tegenhouden om er niet van af te vallen. Zit ik net vorige keer dat verhaal te vertellen dat ik waarschijnlijk paard moet gaan rijden, zit ik voor ik het weet op een ezel haha. Ik heb ook nog wat leuke foto’s op deze site geplaatst van ons op deze donkey’s :D


Na Lindos gingen we door naar een natuurgebied dat de 7 bronnen heet. Hier zag je bronnen uit de rotsen komen, dit was ook gewoon drinkbaar water, heel apart omdat zo te zien. Bij die bronnen was ook een heel klein tunneltje dat naar een meertje leiden. Dit tunneltje was maar 1,80 hoog en 1,10 breed en er liep water doorheen wat ongeveer tot halverwege je kuiten kwam. Maar dit tunneltje was zo pikke donker dat het echt leuk was. Op de foto zie je Anouk trots voor het tunneltje staan, maar stiekem liep ze achter mij, mij vast te houden hahaha.

Later gingen we door de binnenlanden naar een groot gebergte en hebben we daar en griekse lunch op. Als laatst gingen we naar de berg Filerimos hierop staat een vervallen klooster. Dit is een gebied waar ook vele bruiloften en doopfeesten worden gehouden, vanwege het uitzicht. Je kunt namelijk heel Rhodos bijna zien vanaf hier.
Op de foto’s zie je als je goed kijkt, dat Rhodos-stad echt op de punt van het eiland ligt.
Het was een leuke tour. Straks in de zomer, bieden we Lindos ook apart als excursie, voor een halve dag aan en gaan we met de eilandtour langs de vlindervallei. Daar zijn nu nog geen vlinders helaas, maar die ga ik ook zeker nog even bezoeken op een vrije dag.

A.s dinsdag wordt de volgende excursie de Jeepsafari, waar we 90% offroad gaan rijden. Heb er nu al zin in :D

Dikke dikke knuffel en wat zonnestralen toegestuurd vanaf Rhodos.
Liefs, Sanne

  • 01 Mei 2009 - 15:07

    Mam:

    leuke foto's weer vooral de met losse handen op de ezel hihihihihi

  • 02 Mei 2009 - 14:05

    Hanny:

    Hoi Sanne, leuk weer om alles te lezen en wat een prachtige foto's. Je hoeft voor de leuke winkeltjes AC niet te missen dus! En waren de sinasappels in de aanbieding?
    groeten en werk ze

  • 03 Mei 2009 - 14:28

    Mylene:

    Klinkt allemaal heel leuk San! De foto's zijn gaaf en je filmpje is leuk!

    Kusss,

    Nice

  • 03 Mei 2009 - 15:09

    Annelies:

    Arme ezels :)


  • 10 Mei 2009 - 00:55

    Bobo:

    hej panneke..

    nou zo te zien gaat het wel goed op Rhodos:P mooi man. mooie foto's ook wordt wel een beetje jaloers hoor als ik zo die mooie landschappen zie:P maarjah. ik ben nog overal druk aan het solliciteren zit me allemaal niet mee ben er al voor 1 afgewezen en dat is bij vacansoleil :S maarjah heb woensdag een 2e sollicitatie :D en weet je waar bij de
    Efteling ahah echt grappig ben onwijs benieuwd. maar ondertussen doe ik wel vrijwilligers werk bij de C1000 zakken vullen met vlees:S maarjah. kijk dan kun je toch beter op Rhodos zitten:P je hebt het beter bekeken als ik in ieder geval

    Groetjes Bobo.

  • 16 Mei 2009 - 06:22

    Opa:

    Yassou kleine dochter,
    Het is fijn om te horen dat je het weer zo naar je zin hebt op jou nieuwe lokatie Rhodos. Ik hoop dat het werk evenzo veel plezier met zich meebrengt.Indien mogelijk komen we dat zelf wel eens bekijken.
    En als ik de foto's zo
    eens bekijkt lijkt het er mij mooi en leker warm te zijn.Hier in Holland is het maar zo zo.Blijf maar lekker daar en verder blijf gezond en geniet.
    Dag,
    apo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Hallo lieve mensen, Leuk dat jullie een kijkje komen nemen en een beetje meegenieten van mijn reizen! Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte proberen te houden. Groetjes, Sanne

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 58537

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 17 November 2014

Australie

19 Januari 2012 - 09 Maart 2012

Backpacken door Calafornia

13 April 2011 - 07 November 2011

Standplaatshostess zomer 2011

04 April 2010 - 03 November 2010

Standplaatshostess zomer 2010

05 April 2009 - 29 Oktober 2009

Standplaatshostess zomer 2009

06 April 2008 - 02 Oktober 2008

Standplaatshostess zomer 2008

Landen bezocht: