Hallo gezellig Nederland! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu Hallo gezellig Nederland! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu

Hallo gezellig Nederland!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 Mei 2009 | Griekenland, Athene

Hoe gaat het allemaal daar?? Kijken jullie al uit naar de zomer? Ik hoor hier van alle gasten dat het nog lang niet altijd tegen valt met het weer in Nederland, dat jullie erg zijn vervend in april. Nou hier is het echt heeeerlijk weer! Mijn langebroeken-probleem is gelukkig alweer ver behind me. Ik loop weer lekker in mijn broekrokje van Oad rond.
Ik vind deze tijd van het jaar echt mooi hier op Rhodos. Alles is zo mooi groen en alles bloeit en overal zie je felle kleuren van de bloesem en mimosa, echt heerlijk! In mijn tuintje komen ook steeds weer bloemen uit, waar van ik denk: “Hebben we die ook nog hier staan?” We hebben nu hele mooie Lelies en Bordau Rode rozen in de tuin staan :D

Vorige week een dinsdag ben ik op Jeepsafari geweest. Het was echt een leuke excursie. Er is een Nederlander, Mateo met zijn eigen “Bumpy Roads” hier, waar we mee mee gingen. ’s Morgens gingen we met de Jeep’s iedereen ophalen. De avond ervoor, worden de Jeeps al klaargezet en dan word ’s morgens zo iedereen opgehaald en zo gingen we in een lange rij richting de bush, bush :D Ik zat samen met Anouk in de jeep en ik heb in het begin een stuk gereden, Anouk mocht nog niet rijden omdat ze te jong was. Maar wat rijden die dingen verrot zeg! Pff! Om hem even te moeten schakelen moest ik bekant met twee voeten op mijn koppeling gaan staan en dan mijn armspieren kweken hahhaha. Ik was zooo blij ’s middags weer met mijn fijne Panda-tje, heeeerlijk met 1 vinger sturen en schakelen. Jaa die Panda’s zijn zo slecht nog niet.
Maar eerst zaten Anouk en ik met twee dementen Nederlandse in de jeep, ik reed dus en er zat een meneer voorin bij mij in de auto en Anouk zat achter in met zijn vrouw. Maar telkens na 5 minuten vroegen ze weer precies dezelfde vragen. Het ging zo:
10.05 vraag: “Is deze jeep van jullie?” antw: Nee wij hebben een eigen autotje een Fiat Panda.
10:10 vraag: “Rijden jullie op een scooter?” antw: Nee wij hebben een eigen autotje een Fiat Panda.
10:15 vraag: “Hoe gaan jullie van hotel naar hotel?: antw: WIJ HEBBEN EEN EIGEN AUTO EEN FIAT PANDA!! AAAARGH
En zo ging het een tijdje door maar dan met andere onderwerpen steeds hahhahaa.
Gelukkig zijn we na de eerste koffiestop geruild en zijn we bij 2 Fransen in de jeep gegaan en zaten Anouk en ik samen achterin, dat was een stuk gezelliger. En we konden natuurlijk lekker roddelen over van alles en nog wat, die Fransen verstonden toch niks. Ik vond het ook niet zo erg dat ik niet meer hoefde te rijden, nu werden we heerlijk rondgereden en konden we achterin de jeep lekker zonnen hihihi :D
’s Middags hadden we echt een hele lekkere lunch op een gezellige picknickplaats buiten in de natuur. We kregen een kipspies, salade, brood en je kon kiezen tussen rijst of gekookte aardappels! Ik moet eerlijk toegeven dat ik die echt weer heeeeerlijk vond na een tijd. Thuis ga ik dat echt niet doen, ik kook überhaupt niet thuis maar eet min. 4 keer in de week met Anouk in de hotels, heeel fijn! De rest van de dagen kunnen we daar niet eten, want dan moeten we op tijd naar de luchthaven of hebben we weer een gratis etentje met alle reisleiding. Echt heel veel restaurantjes nodigen ons allemaal uit, nou ik vind het prima!!
Maar om terug te komen bij de jeepsafari, op die picknickplaats was natuurlijk geen openbare toilet of iets, dus ik moest hier weer even mijn scoutingervaringen ophalen hahhaa. Heel grappig om iedereen overal de bosjes in zien te lopen. Lekker Primi. Dat paste echt goed bij de excursie. Aan het einde van de rit gingen we naar Tsambika Beach en dit is één van de mooiste stranden van Rhodos en toen hebben we daar voor het eerst in de zee gezwommen en hebben we lekker al het stof van die dag van ons af kunnen spoelen, heerlijk was dat!

Op de Tsambika Berg, die aan het strand ligt, staat een oud klooster. Vroeger gingen de vrouwen hier op hun blote knieën omhoog omdat zij geloofde dat zij hierdoor zwanger konden worden. Deze berg is echt heel hoog! En vaak deden ze dit ook nog eens twee keer, één keer om dus zwanger te proberen worden en de tweede keer om te bedanken. Ze gingen ook wel eens op blote voeten, maar dan droegen ze stenen of water in hun rugzak om het nog zwaarder voor zichzelf te maken. Nu doen sommige vrouwen het nog wel eens. Als het kind dan wordt geboren dan worden zij als het een meisje is Tsambika of als het een jongens is Tsambikos genoemd, je hoort deze naam nog best regelmatig hier. Wat een leuk stukje traditie van Rhodos he! Weten jullie dat ook weer. Ik ga misschien ook nog wel een keer deze berg beklimmen, maar niet om zwanger te worden hoor hahaahah en met schoenen aan!!

Afgelopen dinsdag ben ik wezen duiken. Vorig jaar op Lanzarote had ik ook al een keer gedoken, maar dit was echt heel anders. We gingen namelijk ’s morgens vroeg op de boot en vaarde we richting Kalithea (dit ligt vlak bij mijn dorpje Koskinou) naar een mooie baai. Terwijl we daar naar toe vaarde kregen we alle uitleg over het duiken, dus dit was gelijk wat afleiding en dit werd echt op een leuke manier gedaan, met veel grapjes. Het was echt een hele gezellige crew die aanboord was. In de zomer werken er 50man bij deze Nederlandse duikschool en hebben allemaal verschillende Nationaliteiten. Ze hebben dan ook meerdere boten.
Toen we aankwamen werden we in twee groepen verdeeld en Anouk en ik zaten in groep twee. Dus Anouk had nog even de tijd om nog zenuwachtiger te worden hihi, want voor haar was het de eerste keer. Toen we ons eenmaal in onze pakken hadden gehesen, konden we beginnen. Eerst gingen we oefenen in het water met ademen, maar ik moest telkens zoo hard lachen als ik naar Anouk keek, dat mijn bril telkens vol liep met water hahahha!
We hadden niet echt veel visjes gezien, maar het was wel weer een leuke ervaring. Toen waren we rond 1uur weer klaar. Toen kon je nog kiezen of je een tweede duik wilde gaan maken, maar wij waren blij dat we net heel het gedoe weer uit hadden, dus wij zijn toen niet meer gegaan. We hebben heeerlijk geslapen op de sofabanken die daar stonden in de baai. Rond een uur of 3 gingen we weer terug richting Rhodos-stad. Ik vond het wel leuk dat we met de boot gingen, zo kom je helemaal in de sfeer, dan dat je al op de bestemming zelf bent van het duiken. Deze dag is natuurlijk allemaal weer vastgelegd op de picture! :D

’s Avonds hadden we uiteraard weer eens een party! Maar heel toevallig was dit op dezelfde plek, als waar we overdag hadden gedoken. Het was wel leuk om het ook ’s avonds te zien, t was mooi verlicht enzo. Het was een touroperatorparty, dus iedereen die was er. Alle reisleiding van het eiland, maar ook mensen van de luchthaven en buschauffeurs. De avond begon met een saaie toespraak van de burgemeester, maar al snel volgende mooi vuurwerk en natuurlijk lekker eten! Er was een lekkere bbq, dus aan het einde van de avond roken we weer lekker naar Souvlaki hihi :D

De volgende party’s staan alweer gepland voor vrijdag en zaterdag. Vrijdag gaan we met z’n alle van kantoor uiteten en zaterdag hebben we een verjaardag bij iemand in de tuin. Ik zei laatst nog tegen Anouk: “Waarom heb ik in hemelsnaam een schemerlamp gekocht, voor in huis, ik ben echt nooit een avondje thuis”. Maar dat vind ik alleen maar heel gezellig. Ik heb het echt super naar mijn zin! Maar volgens mij hadden jullie dat al door.

Ik ga maar weer even heerlijk in het zonnetje liggen en daarna weer door met mijn hotelbezoeken.

Ik kijk uit om weer wat van jullie te horen :D

Groetjes aan iedereen daar!

Filakia (Kusjes!)

  • 20 Mei 2009 - 14:31

    Dieneke:

    he meid!

    leuk weer wat van je te lezen... t begint hier gelukkig ook lkkr weer te worden:):) ik wacht weer op je volgende berichtje!! en picas natuurlijk!!!

    xx dieneke

  • 20 Mei 2009 - 16:26

    Simone:

    Goed dat je het daar zo naar je zin hebt! Kan ook niet anders met dat lekker weer en die mooie omgeving. Ik ben in de mei-vakantie met tom 2 weekjes in Spanje geweest. Was ook erg leuk ;). Nog 7 weekjes werken en dan op naar de 'grote vakantie' :P!!
    Jij nog heel veel plezier en ik wacht weer op het volgende berichtje :)! kus

  • 20 Mei 2009 - 16:50

    Natascha:

    Hee Sanne!!
    Leuke berichtjes!!
    Beter, dat je het zo naar je zin hebt. Ook erge leuke foto's.
    Geniet ervan, en nog veel plezier daar.
    Groetjes Natas van AC

  • 20 Mei 2009 - 20:12

    Petra:

    Hey meissie,

    Echt leuk om weer te lezen hoe het daar met je gaat. Bij ons gaat de vakantie ook al erg opschieten. Wij hebben over 4,5 week al vakantie, kijk er echt na uit.
    Wie is die jongen waar je samen mee op de foto staat????? Ben niet nieuwsgierig ofzo!?!?!?! haha

    Tot snel weer, kus petra

  • 22 Mei 2009 - 01:18

    Bobo:

    hej panne....

    leuk hoor om te lezen dat je het weer leuk hebt. ik heb nu ook een baan en begin binnekort jaja bij de Efteling als vakantie baantje :D en misschien zit er een vast contract in als ik goed me best doe en als ik het er naar me zin heb maarjah mijn best doen dat doe ik altijd.
    wel jammer dat je er nu niet bij bent hoor op de diploma uitreiking en het etentje wat roodbeen en minderhoud houden :( zal wel een stuk minder leuk zijn :P maarjha er is nou eenmaal niks aan te doen :(.
    verheug me op je volgende verhaal en foto's

    x Amanda

  • 22 Mei 2009 - 20:20

    Jeroen ;-):

    nog 7 weken GAP...49 dagen GAP...1180 uur GAP...70560 minuten GAP...4233600 seconden GAP en dan GAP......whoeoeoeoeoeiiii ;-) ;-) ;-) Gyros..knoflook...sirtaki...borden gooien....pootje baden....vlinders spotten, das mijn ding hihi, neem mijn verrekijker mee ;-)...hhmmm je sis en ik kijken er naar uit gap!!! heel erg leuk om je zo leuk te horen reageren aan de phone! we gaan aftellen....tot snel x


  • 24 Mei 2009 - 11:42

    Hanny Vuurens:

    Wel ja, wat klinkt dat allemaal weer goed zeg! Nu geniet er maar van en je weet, als het bij ons goed weer wordt is het bij AC niet uit te houden, dus denk ook nog eens (heel) even aan je oud collega's. (maar niet te veel en te vaak hoor!) Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Hallo lieve mensen, Leuk dat jullie een kijkje komen nemen en een beetje meegenieten van mijn reizen! Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte proberen te houden. Groetjes, Sanne

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 58443

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 17 November 2014

Australie

19 Januari 2012 - 09 Maart 2012

Backpacken door Calafornia

13 April 2011 - 07 November 2011

Standplaatshostess zomer 2011

04 April 2010 - 03 November 2010

Standplaatshostess zomer 2010

05 April 2009 - 29 Oktober 2009

Standplaatshostess zomer 2009

06 April 2008 - 02 Oktober 2008

Standplaatshostess zomer 2008

Landen bezocht: