De tijd gaat nu al veelste snel - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu De tijd gaat nu al veelste snel - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu

De tijd gaat nu al veelste snel

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 Mei 2010 | Griekenland, Athene

Hallo allemaal,
Sorry dat ik even niks van mij heb laten horen. De eerste weken hier zijn zo druk geweest. We zijn namelijk allemaal nieuw op het eiland hier. Daarbij hebben we 130 hotels verspreid over heel het eiland. Kreta is gewoon bijna net zo groot als Nederland! Daar had ik me echt in vergist. De eerste paar weken zijn we dus heel veel bezig geweest met alle hotels zoeken en de omgeving te leren kennen. Ook moesten we natuurlijk even onze connecties maken bij leuke restaurantjes en barren. Maar dat is al redelijk gelukt :D In de paar weken tijd heb ik echt heel veel nieuwe gezellige mensen leren kennen. Er werken hier ook zoveel Nederlanders en er komen nu al heel veel Nederlanders hier op vakantie. Ik denk dat de Nederlanders met de meeste toeristen zijn hier op het eiland. Af en toe heb ik het idee dat ik gewoon in Nederland ben, maar dan met mooi weer!! Chersonissos lijkt ook echt gewoon een dorp waar iedereen elkaar kent. Uiteraard wordt er dan ook over je gepraat, dus moet mij ook nog een beetje gedragen in de barstraat. Maar eigenlijk is dat alleen als ik in Chersonissos ben. Ik woon net boven Chersonissos in Piskopiano en dat is echt een heel lief dorpje, met veel kleine straatjes en lieve vrouwtjes op de hoek waar ik altijd naar zwaai hahaha! Ik heb ook nog wat foto's bij het verhaal geplaatst van mijn appartement wat ik dus deel met mijn collega. Check vooral mijn uitzicht!! :D Je moet er wat trappen voor op, maar dan heb je ook wat. Deze week hebben we ook een wasmachine gekocht met z'n viertjes. Dat was een stuk voordeliger dan elke keer naar de wasserette hier. Dus ik had twee brede mannen gecharterd uit de barstraat die even mee konden helpen om die wasmachine de trappen op te tillen hihihi! Ik heb zelf trouwens ook wat meer spieren gekweekt (hoop ik dan maar), want ik ga hier zowaar naar de sportschool! Ik probeer 3 keer in de week te gaan, als het uitkomt met het werk. We doen dan zo'n groepsles van een uur, maar onze trainer is een echt een masterdrilmeester!! Ze geeft ons geen minuut pauze en ik voel me al schuldig als ik een slokje water neem hahaha! Maar t is wel echt heel goed voor me. Ik ga het echt nog lang proberen vol te houden.
Uiteraard hebben we in deze weken ook nog verschillende excursies gedaan. We hebben een jeepsafari gedaan, was ook weer leuk! Jeepsafari blijft ook een leuke excursie. Zie ook de pictures :D
Op een zaterdag hebben we de boottocht naar Spinalonga gedaan. Dit is een heel klein eiland wat ook wel het Lepraeiland wordt genoemd. Vroeger werden daar alle mensen met Lepra op weggestopt, dus er zat wel een hele bijzondere geschiedenis verbonden aan dat eiland. Halvewege de dag zijn we nog door gevaren naar een heel klein vissersplaatsje Elounda, met uiteraard een leuk gezellige haventje zoals heel Kreta die heeft! :D Ik hou der van!
Vanavond gaan we naar onze Kretenzer avond een Griekse avond, die wij aanbieden dus daar zal ik snel eens wat foto's van plaatsen.
Marja en ik waren ook nog twee dagen naar de andere badplaats Rethymnon geweest, naar onze andere collega Leonie. Dit is ook een mooie grote Griekse stad, maar ook met leuke kleine straatjes. We zijn daar ook nog op stap geweest, maar daar waren echt alleen maar Grieken en die kijken je echt aan of je de mona lisa bent als je binnenkomt, omdat je de enige buitenlanders daar bent.
Ook zijn we een aantal keer in Heraklion wezen stappen en daar hebben we ook nog heel leuk in een salsabar gedanst. Maar daar heb je ook precies hetzelfde, 3 lange meiden komen dan binnen hahah nou dan val je wel op.
We hadden trouwens ook nog last gehad van die aswolk. Wat een gedoe is dat zeg! Al die mensen moeten dan geinformeerd worden door ons en iedereen belt je uiteraard om te vragen wat er gaande is! En de mensen die dan in Nederland zijn, komen dan een partij vertraagd aan en dan heb je ineens vluchten waar je heel de nacht op moet wachten en dan om 6uur 's morgens een keer aan komen. Ik las ook dat die aswolk nog wel eens 2 jaar aan zou kunnen houden. Nou pff! dat wordt nog leuk dan :D
Nou dat was het voorlopig weer! Ik zal wat vaker een verhaaltje schrijven!
Ik hoorde van de gasten hier, dat het in Nederland alweer wat beter weer was deze week dus dat is mooi!! Ik hoop dat jullie ook een mooie zomer krijgen dit jaar.
Dikke kuss en veel liefs,
Sanni, Sunne, Sonja, Sandra (allemaal combinaties die de grieken van mijn naam maken hahhaa)

  • 20 Mei 2010 - 10:40

    Nice:

    Leuk hoor!
    De foto's zijn mooi...

    Laat snel weer wat van je horen,

    xxx

  • 20 Mei 2010 - 15:17

    HEiDi:

    Hi Sanne,
    Klinkt allemaal weer erg gezellig. Lukt het een beetje om je te gedragen ;) Veel plezier.
    Dikke kus

  • 21 Mei 2010 - 09:12

    Dieneke:

    hey meisje! sportief jij joh! leuk weer wat van je te lezen, en erg leuke foto's
    xx dieneke

  • 21 Mei 2010 - 13:57

    Bobo:

    Hi Panne..

    Zo te lezen gaat het allemaal goed daar in Greece mooi zo.
    Je had vorige x nog gekrabbeld was alleen vergeten terug te krabbelen. met mij gaat het ook goed hoor:P. mijn buikspieren waren ook weer getraint na het zien van de kannibalen. ja zo is het echt gegaan neem dat maar van mij aan ook al heeft het niet zo in de krant gestaan.

    het weer hier in nederland is nu inderdaad wel lekker hooor:P laatste dagen rond de 20 graden :D.

    X Bobo

  • 23 Mei 2010 - 14:14

    Mam:

    Heeeeeeeeeeeeey weer een gezellig verhaal. merk wel dat je hier meer moet werken omdat het drukker is :-) maar het ziet er allemaal gaaf uit hoor. ik kom het snel allemaal checken. liefs

  • 23 Mei 2010 - 20:33

    Florina:

    Hee:)

    Wat een leuke verhalen allemaal.. en wat een keimooi uitzicht.. ben jaloers;) Nou.. veel plezier verder he!!

    xx Florina

  • 25 Mei 2010 - 11:15

    Hanneke:

    Hey San,

    Wat leuk op te lezen allemaal! Volgens mij heb je het echt naar je zin daar. Enne... niet teveel drinken en gedraag je "like a lady"!!!

    Doeidoei
    Hanneke

  • 28 Mei 2010 - 19:31

    Petra:

    Hoi Sanne,

    Leuk om het weer te lezen allemaal.
    Bedankt nog voor het kaartje! ZOu jij je adres willen mailen?

    Liefs Petra

  • 29 Oktober 2010 - 07:05

    Oma:

    hoi Bijou
    heerlijk dat je weer thuis komt ,we missen je
    liefs Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Sanne

Hallo lieve mensen, Leuk dat jullie een kijkje komen nemen en een beetje meegenieten van mijn reizen! Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte proberen te houden. Groetjes, Sanne

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 58529

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 17 November 2014

Australie

19 Januari 2012 - 09 Maart 2012

Backpacken door Calafornia

13 April 2011 - 07 November 2011

Standplaatshostess zomer 2011

04 April 2010 - 03 November 2010

Standplaatshostess zomer 2010

05 April 2009 - 29 Oktober 2009

Standplaatshostess zomer 2009

06 April 2008 - 02 Oktober 2008

Standplaatshostess zomer 2008

Landen bezocht: