Al helemaal leuk! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu Al helemaal leuk! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu

Al helemaal leuk!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

13 April 2010 | Griekenland, Athene

Yaaaaaaasssoooou!!

Pff ik zit hier pas een weekje maar heb alweer zoooveel beleefd, dat ik jullie weer allemaal genoeg heb te vertellen. Ik kwam dus zondag 4 april hier aan. Ik had al van te voren afgesproken met mijn andere collega's op schiphol, want we zouden met zijn 3en vliegen, erg gezellig meteen. Wat iets minder gezellig was, was dat voor het eerst sinds ik dit werk doe, ik overbagage moest betalen!! Aaaargh 7 kilo te veel dus mooi ff 70euries kwijt.. Maaaar goeeeed!
We werden opgehaald door Sylvia en Margreet onze andere collega's. We zijn in totaal met 7 personen in ons team. We zijn de grootste bestemming van Oad. Er is 1 collega in Chania, 1 in Rethynon en 5 in Chersonissos. We hebben in totaal ongeveer 130 accomodaties. Ik ben verantwoordelijk voor de hotels in Chersonissos, ik ben benieuwd in de zomer hier met de jongeren maar dat is weer een leuke nieuwe uitdaging.
Ik woon samen met Nikki, we hebben wel ieder ons eigen badkamer en slaapkamer, dus dat is erg nice. We wonen ook in een accomodatie van Oad, maar er komen tot nu toe 5 gasten deze zomer hier. Wat echt heeel fijn is, is dat we internet hebben thuis!! Dus ga jullie hopelijk vaak spreken. We wonen in een heel klein lief dorpje genaamd Piskopiano, net boven Chersonissos. Met twee balkons met een super mooi uitzicht op Chersonissos en de zee. Ik kan 's avonds dus gewoon de berg afrollen en dan ben ik dus in Chersonissos, terug naar huis is alleen wat moeilijker :P We waren zaterdag al voor het eerst wezen stappen en t was gelijk alweer dikke party. We hebben weer lekker in de lampen gehangen hahhaa! Er was nog niet heel veel open, maar dat maakt niet uit! Ik ben benieuwd hoe het is als het hier echt lostbarst met uitgaan :d Uiteraard heb ik ook al na t stappen mijn eerste pita gyros op, die staat ook op de foto natuurlijk.
De eerste 2 dagen konden we nog niet veel doen, want ook hier was het pasen. Dus we hebben de eerste twee dagen lekker gechilled. Het begon goed, ik was nog geen 3uur op Kreta en we zaten al lekker weg te zweten op t terras, met een wijntje ofcourse! De volgende dag zijn we in een heel lief badplaatsje geweest Agios Nicolaos. Zie foto's!! Erg nice!
Na twee dagen lekker rustig aangedaan te hebben, moesten we toch hard aan t werk want we zijn allemaal nieuw op het eiland, dus we krijgen nog steeds heel veel info. We wisten ook totaal niet waar onze hotels zaten, dus hebben twee dagen in de auto alleen maar rondjes zitten rijden om te zoeken. Ook vondt Oad het leuk om de huisstijl te veranderen dit jaar, dus moeten alle infoboeken vernieuwd worden, dus daar gaat ook een hoop tijd in zitten. Maar met een muziekje op en met z'n alle op kantoor is het erg gezellig.
Omdat we al met zoveel zijn hier, hebben we al 3 excursies kunnen doen afgelopen week.
De eerste excursie was een bergbewonerstocht. Dat was een tocht door 5 typische Griekse dorpjes. Dit was echt heel leuk, omdat we ook echt de Grieken op de pleintjes zagen zitten en daar langs gingen. We zijn bijvoorbeeld bij een klein weverij-tje geweest en bij vrouwtje wat zelf honing maakte nou echt overal kregen we eten toegestopt en raki (wat is dat een vies spiritusspul zeg gatver!) en bij de weverij kregen we allemaal echte Griekse sloffen kado. Ik voelde mij gelijk weer helemaal thuis in Griekenland, de mensen zijn zo aardig altijd en gastvrij! Griekenland is echt wel mijn land :D
Zoals jullie misschien wel weten, is Kreta ook wel bekend om de Samariakloof. Nou bieden wij deze ook aan als excursie, maar niet echt actief. Als de mensen dit willen kunnen ze dit doen, maar verder gaat er geen gids mee van ons. Wij hoeven hem dan ook niet te lopen, maaaarrrr uiteraard heeft Kreta nog veel meer andere kloven. Dus hebben wij als tweede excursie de Apposelemiskloof gelopen. Dit is een kloof vlakbij Chersonissos. Ik noem hem ook wel de klimkloof, want pffff het is een kloof waar in de winter water doorheen loopt. Er is ook geen normaal pad daardoor, er zijn alleen maar rotsen waar je overheen moet klimmen. Erg heavy vond ik het, maar wel leuk. Maar mijn voeten vonden het niet zo heel leuk en heel fien konden we maandag weer een kloof beklimmen hahha. Namelijk de Astrakikloof. Maar dit is echt een hele leuke kloof om te lopen, ik noemde die van te voren ook wel de 50+ kloof, maar daar ben ik toch op teruggekomen toen ik hem liep. We liepen namelijk op verschillende stukken van de kloof, dan liepen we weer bovenlangs (flink omhoog klimmen) en dan weer beneden langs bij een watertje, waar we ook hele leuke schilpadjes hebben gezien en dan liep je weer tussen de rotsen, erg leuk dus!
Morgen gaan we op jeepsafari, vorig jaar vond ik het ook erg leuk op jeepsafari dus heb er erg veel zin. Dus die verhalen en van de andere komende excursies horen jullie snel!
Dikke kuss




  • 13 April 2010 - 21:37

    Noukell!! :

    Lieve collegaa!!!

    Ooowww helemaal geweldig je verhaal, doet me echt terug denken aan vorig jaar!! good old times!! ziet er ook echt mooi uit! en ik zie dat je ook weer een mooie kleur auto hebt gekregen!!nog even zorgen dat iedereen daar flink los gaat op stap, maar dat komt wel goedd en anders roep je maar even mijn hulp in!! ik hoop zeker langs te komen, maar daar weet ik 23 april meer over! maar wil echt super graag, want het ziet er allemaal echt SUPER leuk uitt!! maar gelukkig hebben we toch nog dagelijks contact, alsof je gewoon in Nederland zitt!! have fun op je volgende excursies! en ik wacht al in spanning af naar je volgende verhaal!! haha altijd leuk die waarbenjij.nu schrijven ahahaha

    Liefsss en een dikke kus van je Collegaa!!

  • 13 April 2010 - 22:19

    HEiDi:

    Hi lieve Sanne,

    Het klinkt allemaal weer fantastisch. En zoals Noukel al zegt; good old times. Gelukkig heb je ook weer een lekker opvallende auto haha, heerlijk. Leuk al die uitstapjes, beter nu ff bikkelen met die kloven. Dat red je straks na al dat stappen niet meer ;) Just enjoy chicka.

    Dikke filakia

  • 14 April 2010 - 07:01

    Anja:

    jajajajajjajajajaja dat ziet er allemaal weer heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg gezellig uit hoor. Ik kom er bijna aan hihihihihihi. liefs

  • 14 April 2010 - 08:31

    Dieneke:

    Nou ik ziet het al weer! jij hebt het weer prima naar je zin!! nou geniet er van!

  • 14 April 2010 - 14:11

    Hanny Vuurens:

    Hoi Sanne, zo dat was dus alvast genieten. Fijn dat dat nog even kon het zal wel anders worden. Blijf toch vooral maar tijd vrijmaken voor leuke dingen, dan blijft ook het werken leuk!
    Groeten

  • 14 April 2010 - 16:48

    Amanda:

    Nou zo te zien gaat het wel goed komen op kreta.
    ik zou graag langs komen op kreta :P maarjah zit er niet in tenzij ik een lekker geldbedrag win :P want op de efteling loopt het niet volge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Sanne

Hallo lieve mensen, Leuk dat jullie een kijkje komen nemen en een beetje meegenieten van mijn reizen! Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte proberen te houden. Groetjes, Sanne

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 58532

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 17 November 2014

Australie

19 Januari 2012 - 09 Maart 2012

Backpacken door Calafornia

13 April 2011 - 07 November 2011

Standplaatshostess zomer 2011

04 April 2010 - 03 November 2010

Standplaatshostess zomer 2010

05 April 2009 - 29 Oktober 2009

Standplaatshostess zomer 2009

06 April 2008 - 02 Oktober 2008

Standplaatshostess zomer 2008

Landen bezocht: