G'day - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu G'day - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu

G'day

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

29 November 2013 | Australië, Melbourne

Hello mates!

Ja.... ik ben er nu echt. Ik sta met mijn voeten tegen jullie voeten aan, ik ben in Australie aangekomen. We zijn vandaag precies een week in Australie, maar toch kan ik nog steeds niet geloven dat we hier echt zijn aan de andere kant van de wereld. Af en toe moet ik eventjes op de landkaart kijken om het te bevatten.

Vorige week zijn we vanuit Taipei vertrokken en daar werd ik nog even flink aan het zweten gezet door de dame achter de incheckbalie. Zij vertelde mij dat het systeem liet zien dat ik geen visum had voor Australie en als ik geen visum had, mocht ik uberhaupt niet vliegen. Dan had ik direct weer terug naar Nederland kunnen gaan. Gelukkig hadden ze een berichtje gestuurd naar de Australische ambassade, die vertelde dat alles in orde was en zo mocht ik alsnog mee met de vlucht naar Sydney.
Toen hebben we weer 9uur in het vliegtuig gezeten. Het was slecht weer en hadden daardoor een verschrikkelijke landing met heel veel turbulentie, dat Saskia en ik allebei klaar zaten met zo'n papieren zakje voor het geval dat. Bij de douane was alles in orde en hadden we ook geen pakjes met Chinese thee of iets anders aan te geven. Dus jullie zullen mij niet terug zien bij het programma 'Border Security' gelukkig.

Saskia had in haar reis door Thailand heen een aantal jaar terug een Australier leren kennen, Matt. Hij kwam ons ophalen van de luchthaven en bij hem konden we gezellig blijven slapen. Gelukkig reed Matt, want wij wilde alweer aan de andere kant van de auto instappen natuurlijk. Ontzettend raar om aan de linkerkant van de weg te rijden. Matt hield ook ons handje vast als we de straat moesten oversteken, want de auto's komen ineens eerst van rechts vandaan i.p.v links ;) Hij heeft ons meegenomen naar het strand, want het was schitterend weer, zo'n 28graden. We hebben een mooie wandeling langs de kust gemaakt, langs 6 verschillende baaien en kwamen toen uiteindelijk uit bij het bekende Bondi Beach. Uiteraard hebben we nog een foto geschoten voor het lifeguards huisje. Matt heeft ons 's avonds ook nog meegenomen naar 1 van de hoogste gebouwen van Sydney, waar ze op de hoogste verdieping een ronddraaiende bar hebben. Daar hebben we dan ook gelijk het wel bekende Oprah house voor het eerst gespot.

We zijn maar 2 dagen in Sydney gebleven, want wij komen weer terug in Sydney met oud en nieuw. Dus zijn we na 2 dagen gevlogen naar Melbourne. Zo hebben we een maand de tijd om Melbourne te ontdekken en weer terug naar Sydney te komen.
Saskia had ook deze zomer in Samos een halve Griek, halve Australier ontmoet die in Melbourne woont, Kostas. In totaal had ze hem misschien 10minuten gesproken, maar wij waren altijd welkom om bij hem te komen slapen. Dus eigenlijk wisten we niet echt wat ons te wachten stond. Hij zou ons komen ophalen vanaf de luchthaven en wij hadden dan ook totaal niet verwacht dat Kostas uit zou stappen uit jawel..... een Porsche! Dus hup dat dak open en de backpacks paste er net in. Na 45min rijden kwamen we bij zijn huis aan en ging de garage open, daar stonden nog eens 2 grote motoren en een grote jacht in. Toen we een rondleiding kregen, kwamen we ook nog eens een gigantische open keuken, fontein midden in het huis, 4 slaapkamer, 2 badkamers, zwembad en jacuzzi tegen. We werden ontvangen met champagne en we geloofde echt niet waar we terecht waren gekomen. Kostas is ook nog eens een super aardige man en blijkt zelf grond op te kopen, huizen te bouwen en weer te verkopen, dus vandaar het huis en de speeltjes zoals hij het noemt in de garage ;) We mogen zolang blijven als we willen en hebben dan ook al heerlijk gebruik gemaakt van de jacuzzi natuurlijk!
Melbourne zelf is echt een schitterende stad met veel oude gebouwen en mooie straten die al helemaal ingericht zijn in de kerstsfeer. Vandaag zijn we naar een markt geweest en verder lekker de toerist uitgehangen.

As maandag gaan we met een huurauto beginnen aan de Great Ocean Road, 1 van de mooiste routes van Australie als we de gidsen mogen geloven.

We zijn benieuwd!

Groetjes vanaf Down Under

• 29 November 2013 - 10:12

Rob&Irene:

Wat een leuk verhaal Sanne en hele mooie foto's! Zal idd vreemd zijn om te geloven dat je nu écht 'down under' bent, net zo goed als t voor ons heel raar is dat je zo ver weg bent.... En jullie genieten en dat is t belangrijkste! Zo'n reis maak je maar eens in je leven, dus....:-D!! En ach..met 24 uur ben je weer terug als t moet, dus zó ver is t eigenlijk niet ;-)! We kijken uit naar je volgende reisverslag!! Groeten aan Saskia en dikke knuffel voor jou! Doeg!!

• 29 November 2013 - 10:59

Brigit:

Wat leuk om allemaal te lezen. Zal idd wel allemaal wennen zijn. Links rijden, auto's die van de andere kant komen. Vond het ook zo raar dat ze diagonaal overstaken in Sidney.
    Jullie boffen wel met zo'n logeeradres. Dat is nog eens couch surfen ;-)
    Heel veel plezier met het rijden van de Great Ocean Road. Ben nu al benieuwd naar alle foto's die je nog gaat maken.

Lieve groetjes vanaf de andere kant van je voeten ;-)

• 29 November 2013 - 12:30

Sjerrol:

Poli oreaaaa :-)! Wat n fantastisch adres om te mogen logeren, zo zie je maar wat voor voordelen het heeft om reisleidster te zijn en zulke bijzondere mensen te mogen ontmoeten! Ferry nais Sjanne..als ik nu trouwens jeuk heb aan mijn voeten, dan weet ik dus dat jij het bent :-)! Heerlijk om daar nu alle tijd te hebben om Melbourne te ontdekken, wat saganaki te eten en te genieten van het feit dat je een fantastische reis aan het maken bent. Life is great :-)! Veel liefs, Sjerrol xx

• 30 November 2013 - 18:02

Namens Je Vader:

hm hm hm leuk hoor. ze doet het toch maar.
    hoor je het hem zeggen ??? hahahahahaha.

Leuke foto's ook vooral van the drunk chef hahahahaha
    liefs

• 04 December 2013 - 13:18

Dieneke:

he sanne,

wat leuk om wat van je reizen te lezen. Geniet ervan

gr dieneke

• 17 Januari 2014 - 16:43

Marja :

Beetje laat misschien met mijn reactie ;) Maar super begin aan eeen reis! Porsche, champagne, jacuzzi... echte jetsetters ;)