De laatste twee weken in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu De laatste twee weken in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu

De laatste twee weken in Nieuw Zeeland

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo iedereen,

We zijn weer twee weken verder en bijna aan het einde gekomen van onze geweldige reis door Nieuw Zeeland…

In mijn vorige verslag vertelde ik, dat veel mensen tegen ons hadden gezegd dat het zuider eiland nog mooier is dan het noorder eiland. Ik geloofde dit eigenlijk niet, want het noorden is al zo mooi… maar het is toch echt zo. Het zuider eiland heeft nog meer bergen, ze zijn nog groener en nog groter. Ik denk dat beide eilanden iets unieks hebben en we hebben op beide eilanden een fantastische tijd gehad.

Onze trip begon met de ferry vanaf het noorden. Het was ontzettend mooi. Je vaart tussen allerlei kleine schiereilandjes en heel dichtbij de kust. Eigenlijk waren we erg moe en wiegde de boot zo fijn heen en weer, maar mochten we dit uitzicht toch echt niet missen. We hebben toen zelfs nog een walvis gezien! We kwamen aan in het plaatsje Picton in het zuiden. Daar konden we weer een andere huurauto ophalen, die we hadden gereserveerd.

We hebben in totaal zo’n 2500km gereden in het zuiden en zoveel verschillende mooie natuurverschijnselen gezien. Dit land heeft werkelijk alles; Groene bergen, rivieren, watervallen, gletsjers,woestijn, vulkanen en nog zoveel meer. Wat we onder andere nog meer hebben gezien zijn:

- Het Abel Tasman Nationaal park (vernoemd naar de Nederlandse ontdekkingsreiziger). Hier zijn hele mooie stranden en bossen.
- De Pancakerocks, zoals de naam al zegt zijn dit rotsen aan de kust die net op grote stapels pannekoeken lijken.
- De Franz Josef en de Fox gletsjers. Ik had nog nooit gletsjers gezien dus dit was ontzettend mooi voor mij en zeker een reden om nog eens naar Argentinie te gaan, want daar blijken de gletsjers zelfs als enige op aarde nog te groeien i.p.v te smelten.
- Lake Wanaka, dit was een ontzettend mooi meer waar we langs zijn gereden en we schitterende foto’s hebben gemaakt van inmens grote rotsen langs het stilliggende water. Ook wel Mirror Lakes genoemd.
- Milford Sounds, ik denk dat ik dit het mooiste plekje van Nieuw Zeeland vind. We hebben daar een boottocht gemaakt langs hele smalle fiorden. Ze zeggen altijd dat Milford Sounds het mooiste is als het regent. Dus het was voor het eerst in mijn leven dat ik ‘s morgens zag dat het regende en ik er terecht blij mee was!! Hierdoor ontstaan allemaal hele kleine watervalletjes rondom de rotsen. Ook waren we bofkonten en waren er zeker een half uur lang dolfijnen langs onze boot aan het zwemmen, minimaal zes aan elke kant van de boot. Het was echt of we in een levend sprookje waren beland.

In heel Nieuw Zeeland zijn er allemaal extreme sporten te doen. In elk hostel zie je wel weer flyers liggen. Dus ik werd steeds enthousiaster en enthousiaster en heb toen besloten om bij de Franz Josef gletsjer, voor het eerst in mijn leven te gaan PARACHUTE springen van 12.000feet (5km). Dit was de perfecte combinatie, want zo kon ik én de gletsjer van bovenaf zien en van het uitzicht genieten tijdens de sprong. Ik moet zeggen dat ik vrij zenuwachtig was toen ik in het vliegtuig zat, maar nog meer toen de deur open ging en ik mijn benen over de rand heen moest gooien… Wat een gevoel en wat een uitzicht! Het was superrrrr gaaf! Zeker een once in a life time experience 

Maaaaarrr het was daarmee nog niet afgelopen. In Queenstown hebben Saskia en ik samen een tandemsprong gemaakt bij een canyonswing. Eigenlijk is dit een reuze schommel. Je kon daar ook bungeejumpen, maar ik denk dat dit zelfs enger was. We zaten in onze harnassen en hingen 325meter boven de klif, voor we het wisten werd het touw los gelaten en vlogen we 70meter naar beneden met een freefall, aaaaaaaaaaahh!! Ontzettend eng en onze gezichten spreken ook echt boekdelen op de foto’s.

Voorlopig is het even klaar met alle adrenaline sporten en zijn we om te ontspannen weer eens gezellig mee op kroegentocht geweest. Ook hebben we een drankje gedaan in een Icebar. Hier was het ongeveer -10 graden en was alles van ijs, zelfs onze glazen 

Na 4 geweldige weken zijn we klaar om terug te vliegen naar het noorden (Auckland) om daar weer het vliegtuig te pakken terug naar Sydney. In totaal heb ik dan nog 2,5 week in Australie over en ga ik de hele oostkust af. Van Sydney naar Cairns. Ik vertrek 9 maart en kom 11 maart in Nederland aan. Helaas gaan Saskia en ik het laatste deel apart van elkaar reizen, omdat we verschillende tijdsplanningen hebben. Gelukkig kunnen we eerst nog samen in Sydney mijn groots mijn verjaardag vieren met onze reisvrienden die we hebben gemaakt in de afgelopen tijd.

Groetjes, Sanne





  • 17 Februari 2014 - 10:36

    Mama:

    Weer een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooi verhaal, Maar gelukkig heb ik mijn adrenaline shots gedoseerd toegedient gekregen!!!!!! love you

  • 18 Februari 2014 - 12:33

    Ada Van De Kant:

    Het was weer spannend te lezen wat jullie weer hadden beleeft, altijd leuk om te lezen.
    Wij wensen jou een leuke verjaardag donderdag.
    Gr Hans en Ad

  • 18 Februari 2014 - 22:34

    Ton Boshuis:

    Lieve Sanne,

    Wat een mooie avonturen en wat een stuntvrouwen zijn jullie. Ik weet zeker dat jullie hier je leven lang op terug kijken.
    Geniet nog even dat laatste stuks van de reis.
    Groetjes uit Heukelum
    Ton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Hallo lieve mensen, Leuk dat jullie een kijkje komen nemen en een beetje meegenieten van mijn reizen! Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte proberen te houden. Groetjes, Sanne

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 58431

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 17 November 2014

Australie

19 Januari 2012 - 09 Maart 2012

Backpacken door Calafornia

13 April 2011 - 07 November 2011

Standplaatshostess zomer 2011

04 April 2010 - 03 November 2010

Standplaatshostess zomer 2010

05 April 2009 - 29 Oktober 2009

Standplaatshostess zomer 2009

06 April 2008 - 02 Oktober 2008

Standplaatshostess zomer 2008

Landen bezocht: