Ni hao - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu Ni hao - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu

Ni hao

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

22 November 2013 | Taiwan, Taipei

Ni hao allemaal.... oftwel Hallo in t Chinees,

Ja ja wij zijn al helemaal ingeburgerd in deze 4 dagen in Taiwan. We weten zelfs al hoe we rijst met stokjes moeten eten, maar dat is dan ook echt het enige. Wij kijken hier onze ogen uit en de Taiwanese ook als ze ons zien rondlopen, want ze zitten ons zonder enige gene aan te staren of we een zeldzaam diersoort zijn. Waar we ook komen kijken ze ons aan. Wij hebben ook het idee dat we 1 van de weinige Europeanen zijn hier in Taipei. In het hostel waar we op dit moment verblijven zitten ook alleen maar mensen uit China, Japan en Korea en die spreken allemaal zeeeeer goed Engels.. Dus gezellige communicatie hier onderling ;)

Taipei echt bekend om hun nightmarkets, elke avond staan de straten hier ineens vol met kraampjes. Elk kraampje heeft weer iets verrassend in zijn karretje. De 1 heeft gewoon leuke telefoonhoesjes, de andere varkenshoofden, slangen om te eten, jelly viezigheid en nog meer rare dingen waar veel aparte luchtjes vanaf komen hahhaha.We hebben ook al een aantal keer geprobeerd om broodjes te kopen in de supermarkt, die er dan best lekker uitzien van de buitenkant, maar als je dan een hap neemt er ineens vies oranje kokosspul met soort marshmallow varkensvlees in zit mjammie. In kleine zijstraatjes staan buffeten met eten en ook gewoon in de supermarkten. Overal is eten, eten en nog eens eten. Na het eten roggelen de mensen hier er lekker op los en word er rond je heen gespugd met speeksel, dat je af en toe even een sprongetje moet maken op straat.

Verder hebben we natuurlijk lekker wat aan sightseeing gedaan. Er zijn tenslotte genoeg tempels om je heen in deze stad. Zo zijn we naar een Memorial Hall geweest van de oude president Chiang Kai-Shek. Taipei heeft echt een super fijn metrostelsel en zeer goedkoop, dus zo zijn we lekker de stad doorgescrossed. In het noorden van de stad zijn ook nog hotsprings, daar hebben we eens lekker onze neuzen geopend en de rotte eier lucht opgesnoven... Ook zijn we omhoog gegaan in gondels en hebben we boven in de bergen genoten van het uitzicht en gewandeld tussen alle theehuizen. Ik zou bijna willen zeggen dat ik daar een lekker kopje thee heb gedronken, maar dan zou ik liegen en dat zouden jullie nooit geloven natuurlijk ;)

Het waren een paar leuke dagen hier in Taipei, maar ik heb op dit moment wel weer genoeg zwarte koppies gezien, rare luchten geroken en gekke dingen geproefd. Het is nu tijd voor.... Australie :) :)
Vanavond vliegen we om 23.00uur lokale tijd en dan gaat onze reis, ECHT beginnen!

Talk to you in Aussieeeee

• 22 November 2013 - 09:48

Ton Boshuis:

Bedankt dat je ons deelt in je verslag Sanne. Ik kan mij voorstellen dat het wel even een cultuurshock is.
    Maar het zijn wel indrukken die je nooit vergeten zal denk ik. Geniet er van en goeie vlucht naar Australië.

Liefs Ton en Anneke

• 22 November 2013 - 10:46

Rob En Irene:

Super leuk verslag meis :))!! Hopelijk zonder darmproblemen door naar jullie finally destination ;-)? Goeie vlucht!! Dikke kus vanuit koud Koog aan de Zaan XXX

• 22 November 2013 - 11:11

Sjerrol:

hahaha..wat een cultuurshock :)!! Maar ja, je kan wel weer zeggen: CHECK!! Nu op naar Aussieland, ben benieuwd wat jullie eerste indrukken zullen zijn, ik wacht met smart alweer op het volgende verhaal want ik zit hier met een koude neus lekker mee te genieten met een glimlach van hier tot --> Taipei..haha!! Dikke zoen xx

• 22 November 2013 - 11:58

Hans En Ada:

Hoi Sanne,
    Wat een leuke verhalen allemaal 4 dagen weg en je heb al voor een heel jaar meegemaakt.
    Dat beloofd nog wat voor de rest van jullie reis.

Groetjes Hans en Ada.

• 22 November 2013 - 13:43

Schwessie:

Geweldig om te lezen! ! Talk to you in Aussie! !!

• 22 November 2013 - 15:58

Brigit:

Hey Sanne

Leuk om te lezen. Alweer zoveel gezien en geroken ;-)
    Ben benieuwd naar je verhalen uit down under. Goede vlucht naar Aussie en geniet ervan. Ben erg benieuwd naar je volgende verhaal :-)

Liefs bri