Kangaroos & Koala's - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu Kangaroos & Koala's - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sanne Bruijn - WaarBenJij.nu

Kangaroos & Koala's

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

11 December 2013 | Australië, Melbourne

Hallo lieve mensen aan de andere kant van de wereldbol,

Wij hebben echt een geweldige week gehad. We hadden heel goedkoop een autotje gehuurd in Melbourne, omgerekend was het maar 13euro per persoon per dag. Geen porsche dit keer maar een Honda Civic, maar het bracht ons overal waar we naar toe wilde. De eerste keer rijden in Australie was wel even wennen. Niet alleen het links rijden, maar ook alles in de auto zit verkeerd om. De ruitenwissers en richtingaanwijzers zitten aan de verkeerde kant, de binnenspiegel, de handrem dus af en toe zit je te graaien tegen de deur aan en dan dacht ik weer ooooh ja andere kant Sanne. Eigenlijk went het wel heel snel, ik denk dat het moeilijker is voor de mensen die normaal links rijden om ineens rechts te moeten gaan rijden.

We zijn afgelopen week de 'Great Ocean Road' gaan rijden. Het was echt geweldig mooi! We begonnen de eerst dag te rijden richting het kleine dorpje Lorne, we reden daar tussen de zee en het regenwoud in bocht na bocht. 's Avonds gingen we couchsurfen, dit was alleen weer echt zo'n ervaring die mij altijd bij zal blijven. Het was een man van 45 die boven op de berg in de bossen woonde, hij was daar bezig om zijn eigen huis te bouwen.Het huis was dus nog niet af en er lag overal gereedschap en hout door het hele huis heen. Ondertussen sliep hij nog af en toe in een grote zeecontainer, daar mochten wij ook in slapen alleen zat het vol met spinnen en vertelde hij voor het slapen dat het waarschijnlijk ook nog ergens een rat zat, heeel fijn. Verder was het wel een ontzettend aardige Ozzie.

De volgende dag gingen we door richting het plaatsje Apollo Bay, dit is een klein surfersdorpje. Onderweg kwamen we allemaal koala's tegen in het wild, dat was zo leuk. We hebben er zelfs een paar gezien met baby koala's op de rug, kleine knuffelbeertjes lijken het.
We zijn twee nachten blijven slapen bij couchsurfers in Apollo Bay. Dit waren twee jongens uit Amerika die inmiddels al 3 jaar lang op reis waren. 1 van de jongens heeft ons samen met een collega meegenomen naar een mooie waterval. We gingen rond een uur of 8 weg, want het word hier rond half 10 donker. Toen het donker was zagen we in het bos overal glowworms, hele kleine insecten die licht geven. Dat was zooo mooi, het leek net of de sterren op 1 meter afstand van je waren. We moesten ook een aantal beekjes oversteken en omdat het donker was liepen we gewoon door het water heen. Toen ik na de wandeling mijn sokken uit deed had ik 2 bloedzuigers op mijn enkels zitten, ieeeeeuw!

We gingen verder langs de kust en kwamen toen uit bij de 12 apostels, het welbekende plaatje als je een anzichtkaart ziet van de Great Ocean Road. Het was echt geweldig om het in het echt te zien! Onderweg daarnaar toe hebben we kangaroos gespot die over de bergen heen hopte in het wild, eindelijk na al die borden op de weg met watch out kangaroos ;)
Iets verderop word de kust ook wel de schipwreckcoast genoemd, daar zijn waar van ze weten ongeveer 200 schepen gezonken in het verleden. Het zouden er nog veel meer kunnen zijn. Er is 1 verhaal dat erg bekend is. Dat was het schip de Lockard die vanaf Londen kwam richting Melbourne met zo'n 50man. Ze waren al 90 dagen onderweg en hoefde nog maar 1 dag te varen.... toen zijn ze tegen 1 van de rotsen opgebotst en zijn ze binnen 15min gezonken. Er waren 2 overlevende. 's Avonds zijn we naar een licht en laser show geweest, waar ze een rivier hadden met een fontein erin waar ze de schipbreuk van de Lockard op projecteerde, om kippenvel van te krijgen.

De laatste dag zijn we naar een oud goudmijnstadje geweest. Ballarat heet het, daar is in 9 jaar tijd meer goud gevonden dan over de hele wereld in 30 jaar tijd. Alles is daar nog in de oude stijl, er lopen ook acteurs rond in de traditionele kostuums. We zijn daar met een karretje de oude mijnen in gegaan met een tour, er hebben daar ooit 27 mijnwerkers vast gezeten. Uiteraard hebben we zelf ook nog wat goud proberen te zoeken in de rivier, maar helaas hebben we niks gevonden ;)

Het was een top week!

Liefs, Sanne

• 11 December 2013 - 12:12

Trisha:

hahaha..dat links rijden herken ik helemaaaal..hahaha..dat is echt wennen, vooral met je knipperlicht en je ruitewissers en dat je steeds misgrijpt met je gordel..schitterend! Als ik je verhaal zo lees moet ik mezelf steeds tot te orde roepen "Ja ze is er echt!!"..het lijkt wel of je in een film ben gestapt en wij af en toe wat scenes mogen meemaken. Kan me helemaal inbeelden hoe het voor jullie moet zijn om daar ook echt rond te lopen en dat gevoel daadwerkelijk mee te maken ;-)! Enne..die koalabeertjes zijn echt TE SCHATTIG!!!!!!!! Geniet lekker verder..ik geniet (nog) vanuit het koude Nederland met jullie mee..dikke knuffels xxx

• 11 December 2013 - 16:54

Mama:

Hoi lief,

Wat leueueueueueueueuek om je verhaal te lezen maar vooral de foto's vind ik echt super. Het goudstadje is ook heel cool, maar de koala's vind ik echt geweldig.

• 11 December 2013 - 17:55

Schwess:

Geweldig!! Zoooo cool om te lezen.

• 11 December 2013 - 20:06

Petra:

Super leuk om te lezen allemaal!

• 11 December 2013 - 20:16

Lidy Visser:

Hoi Sanne,
    Wat leuk om jouw verslag te lezen en te zien wat je allemaal meemaakt.
    Ik blijf je volgen. !!!

• 11 December 2013 - 20:23

Papa:

wat spannend allemaal en dan zo ver weg van hier brrr

• 12 December 2013 - 18:51

Jeff:

Hey poepie,

Wat een leuk verhaal en mooie foto's!! Ik wordt er helemaal enthousiast van!!
    Xx

• 21 December 2013 - 22:16

Bobo:

Hey Panne...
    Ik heb je verslag weer gevonden hoor :P. Was zeer nieuwsgierig of je weer blogs bij hield over je tripje.. dus dacht laat eens zoeken. Heb met veel plezier je verhaaltjes gelezen en ga het ook zeker vaker bekijken of er nieuwe dingen staan.
    Alles ziet er zo mooi uit daar in Australie als ik je foto's zo zie.

Geniet er van.
    Liefs Amanda

• 25 December 2013 - 18:42

Sandra:

Hoi lieverds,

Wat een geweldige kerst kaart!!! Thanx! Fijne kerstdagen daar! Geweldig om de verhalen te lezen. stiekem erg jaloers ha ha . Geniet er maar van schatje! ik geniet van de verhalen! dikke knuffels. San